به‌تعلیق درآمدن وظایف رئیس فدراسیون فوتبال و پنج تن دیگر

© Photo / AFF fbکرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان
کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفته می‌شود در پیوند با قضیهٔ آزار جنسی ورزشکاران، برعلاوه وظیفهٔ رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، وظایف پنج تن از اعضای دیگر این فدراسیون نیز به حالت تعلیق درآمده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، فاضل فضلی، یکی ازمشاوران رئیس جهمورغنی امروز (یکشنبه، ۱۷ قوس) در صفحه تویترش نگاشته است که لوی سارنوالی وظایف شش تن ازاعضای فدراسیون فوتبال کشور به شمول وظیفهٔ کرام الدین کریم، رئیس این فدراسیون را  به حالت تعلیق درآورده است.

پیش از این لوی سارنوالی اعلام کرده بود که اتهام‌های آزار واذیت جنسی و فزیکی شماری ازاعضای تیم ملی فوتبال کشور را ازسوی اعضای فدراسیون فوتبال بررسی خواهد کرد، اما رئیس فدراسیون این اتهام‌ها را رد کرده است.

سارنوالی اتهام‌ های فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال را بررسی می‌‌کند - اسپوتنیک افغانستان
سارنوالی اتهام‌ های فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال را بررسی می‌‌کند

این در حالی است که خالده پوپل، عضو پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان که اکنون در دنمارک زندگی می‌کند، اتهام‌های آزار و اذیت جنسی را بر اعضای رهبری فدراسیون فوتبال کشور وارد کرده‌است.

او در گفت‌وگو با طلوع ‌نیوز به گونۀ نمونه به آزار و اذیت جنسی بانوان فوتبالیست کشور در یک اردوگاۀ تمریناتی در سال ۲۰۱۶ در اردن یاد می‌کند: "چلنچی که همیشه در برابر بازیکنان ما قرار می‌گرفت، آزار و اذیت جنسی از طرف مسؤولین، از طرف ترینرها و اشخاصی که به نام نمایندۀ فدراسیون فوتبال افغانستان در کمپ‌های تمرینی ما می‌آمدند، بود".

اما، سیدعلی رضا آقازاده، دبیرکل فدراسیون فوتبال کشور، این اتهام‌ها را توطیه‌یی در برابر فدراسیون فوتبال کشور می‌داند.

اتهام‌های مبنی بر آزار و اذیت ورزشکاران کشور، واکنش‌های زیادی را به همراه شده است. از این میان، نماینده‌گان مجلس، این کار را برای آیندۀ ورزش دختران بسیار زیانبار می‌گویند و به بررسی این اتهام‌ها تأکید دارند.

روزنامۀ گاردین، در این باره از زبان خالده پوپل، نگاشته است که کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، در دفتر کارش تخت خوابی دارد که دروازه‌های این اتاق تنها با اثر انگشت باز می‌شوند.

همزمان با این، فدراسیون جهانی فوتبال نیز اعلام کرده است که اتهام‌‎های آزار و اذیت جنسی اعضای تیم ملی فتبال بانوان افغانستان را بررسی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала