سفر وزیر خارجه پاکستان به کابل برای گفت‌وگو دربارهٔ صلح افغانستان

© Photo / Carl Montgomeryسفر وزیر خارجه پاکستان به کابل برای گفت‌وگو دربارهٔ صلح افغانستان
سفر وزیر خارجه پاکستان به کابل برای گفت‌وگو دربارهٔ صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجۀ پاکستان که در یک نشست در جریان سخنرانی در شهر ملتان این کشور اعلام کرد که پاکستان در روند صلح افغانستان همکاری می‌کند و به همین دلیل، او قرار است به افغانستان سفری داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در اوج تلاش‌های ایالات متحده امریکا برای آغاز مذاکرات صلح افغانستان، رسانه‎های پاکستان، گزارش داده‌ اند که قرار است شاه‌ محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان به تاریخ ۱۵ دسمبر سال روان میلادی برای گفت‌وگو در این باره به افغانستان سفر کند.

پاکستان به خلیلزاد وعده سپرد که در صلح افغانستان همکاری می کند - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان به خلیلزاد وعده سپرد که در صلح افغانستان همکاری می کند

وزیر خارجۀ پاکستان که در یک نشست در شهر ملتان این کشور سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد که پاکستان در روند صلح افغانستان همکاری می‌کند و به همین دلیل، او قرار است به افغانستان سفری داشته باشد.

آقای قریشی گفته ‌است که پاکستان از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها پشتیبانی می‌کند.

 روز سه‌شنبه هفتۀ گذشته، قریشی در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان نیز از حمایت کشورش از روند صلح افغانستان اطمینان داده، گفته بود: "پاکستان همچنان با صمیمیت برای حل سیاسی در افغانستان به همکاری‌هایش ادامه خواهد داد. صلح پایدار درافغانستان به سود پاکستان است".

این در حالی است که پیش از این رسانه‌های پاکستان گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در نامه‌یی به عمران خان، نخست وزیر پاکستان از او خواسته که در روند صلح افغانستان همکاری کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала