متهم‌شدن مرکز مبارزه با فساد افغانستان به فساد و ناکارایی

© Sputnikمتهم‌شدن مرکز مبارزه با فساد افغانستان به فساد و ناکارایی
متهم‌شدن مرکز مبارزه با فساد افغانستان به فساد و ناکارایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به تازگی سیگار مرکز مبارزه با فساد افغانستان را به فساد متهم کرده است.

سیگار دادستانی کل افغانستان به ناکارایی متهم نموده می گوید که این نهاد قضایای بزرگ فساد را پی‌گیری نکرده است.

مرکز مبارزه با فساد افغانستان باید مرکزی برای کمک به پولیس، دادستان و دادگاه‌ها برای مبارزه بهتر به فساد و ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری باشد اما در عوض  اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در گزارشی اعلام کرد که مقامات وزارت عدلیه امریکا، محمد فرید حمیدی دادستان کل افغانستان را به عدم صداقت، فساد و ناکارآمدی متهم می‌کنند.

در ادامه گزارش سیگار آمده است: فعالیت دادستان کل ناکارآمد است، دستاوردی نداشته است و با سفارت امریکا در رابطه با مسایل مربوط به مبارزه با فساد همکاری نمی‌کند.

سیگار افزود که مقامات امریکایی حمیدی را به دروغگویی درباره بازداشت وکلا به دلیل فساد، اظهارات دوگانه درباره ایجاد نظامی مدرن برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی متهم کردند اما وی در پاسخ به چنین انتقاداتی درخواست بودجه بیشتر می‌کند.

این نهاد بازرسی مدعی شد حمیدی در برابر تغییر و ایجاد اصلاحات مقاومت می‌کند زیرا نگران آن است که شفافیت بیشتر سبب روشن شدن فساد در این دستگاه شود.

جمشید رسولی سخنگوی دادستان کل افغانستان در مورد اتهامات سیگار در یک گفتگوی ویژه به اسپوتنیک گفت:

«سیگار بدون گفتگو با این نهاد گزارشش را تهیه کرده و اتهاماتی را که بر این نهاد وارد کرده، بی بنیاد است. این گزارش کاملأ بی اساس و به دور از حقیقت‌ است و در این گزارش‌ هیچ معیار اخلاقی و مسلکی رعایت نشده است».

وی می گوید که سیگار با نشر چنین گزارش های که بدور از حقیقت است بیشتر اعتبار خود را با تزلزل مواجه می سازد.

آقای رسولی تصریح کرد که «در زمان تهیه این گزارش سیگار هیچگونه اطلاعاتی را از دفتر لوی سارنوالی مطالبه نکرد، تا دادستانی بر اساس اسناد، معلومات دقیق را در اختیار شان قرار می داد».

رسولی گفت، مبارزه با فساد اداری در صدر برنامه‌های این اداره قرار دارد و دادستان کل تا به حال چندین مقام را به میز محاکمه کشانیده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала