روسیه دومین فروشنده بزرگ سلاح در جهان شد

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه دومین تولیدکننده بزرگ سلاح در جهان شد
روسیه دومین تولیدکننده بزرگ سلاح در جهان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موسسه تحقیقاتی بین المللی استکهلم (SIPRI) نتیجه گیری کرد که روسیه برای اولین بار از آغاز 2000، در جایگاه دوم فهرست فروش تسلیحات در جهان قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک،انستیتوت تحقیقاتی چالش های جهانی استهکلم اعلام کرد که، روسیه، به دومین تولیدکننده بزرگ سلاح در جهان مبدل شده است.
سهم کل فروش اسلحه، که توسط ده ها شرکت روسی تولید می شود در سال گذشته در فهرست 100 شرکت برتر جهان 9،5 در صد بود.
این گزارش سالانه شامل هم فروش شرکت‌ها در داخل کشور‌های متبوع خود و هم فروش بین المللی است.
سایمون وستمن محقق و کارمند ارشد این موسسه جهانی خاطر نشان ساخت که ، از سال 2011، شرکت های روسی به طور قابل توجهی فروش سلاح های خود را افزایش داده اند.
کارشناس در توضیح این مطلب گفت، که این افزایش در چارچوب برنامه نوسازی تسلیحات در روسیه صورت گرفته است. به گفته وی، مجموع فروش ده شرکت روسی در جمله صد شرکت برتر دنیا ار نگاه فروش اسلحه، در سال 2017 به میزان 8.5 درصد افزایش یافته است. 

سلاح الکترومقناطیسی - اسپوتنیک افغانستان
ترس امریکا از سلاح الکترومقناطیسی روسیه

از سال 2002، از نگاه فروش تسلیحات، انگلیس در رتبه دوم قرار داشت. بر اساس فهرست جدید این موسسه که امروز "دو شنبه" منتشر شده است انگلیس با سهم 9 در صدی، در جایگاه سوم، و ایالات متحده امریکا با سهم 57 در صد؛ در صدر این فهرست قرار دارد.
در گزارش موسسه پژوهشی صلح بین المللی استکهلم آمده است برای اولین بار در تاریخ این گزارش، یک شرکت روسی یعنی شرکت دولتی Almaz-Antey که در مسکو مستقر است و مهمترین تولیداتش سیستم های پیشرفته دفاع هوایی است در زمره ده شرکت اصلی تولید تسلیحات در جهان قرار گرفته است.
آنچه در این گزارش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته نه اسلحه‌ها و مهمات کوچک، بلکه خرید و فروش کالاهایی بزرگ چون سیستم‌های تسلیحاتی، هواپیماهای جنگنده، کشتی، تانک و زره‌پوش است.
آمریکا همچنان با 42 شرکت از جمله لاکهید مارتین که بزرگترین شرکت سازنده تسلیحات در جهان است و در اختیار داشتن 57 درصد فروش‌های تسلیحاتی مقام اول تولیدکننده تسلیحات را در اختیار دارد.
یک نکته مهم دیگر این گزارش افزایش 24 درصدی فروش شرکت‌های تسلیحاتی ترکیه در سال 2017 است.
شرکت‌های چینی به علت در دسترس نبودن آمار و اطلاعات، در گزارش موسسه پژوهشی صلح بین المللی استکهلم گرفته نشده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала