امضای قراردادهای جدید آب و برق با امریکا

© Sputnik / V.Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر امضای قراردادهای جدید آب و برق با امریکا
امضای قراردادهای جدید آب و برق با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قراردادهای احداث کانال آب به دو ولایت، انتقال برق و ساخت سب استیشن ها با امریکا امضا شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خامه پرس" قراردادهای احداث یک کانال آب، انتقال برق به کنر و پکتیکا و ساخت سب اشتیشن ها توسط محمد همایون قیومی مشاور ارشد رئیس جمهور و سرپرست وزارت مالیه و نصیر احمد درانی وزیر زراعت با سفیر امریکا، معاون ادارۀ انکشافی ایالات متحدۀ امریکا، رئیس بانک انکشاف آسیایی و رئیس شرکت برشنا، امضا گردید.
ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای میگوید که پروژۀ آبیاری و تولید برق خوش تپه 270 کیلومتر طول دارد که 500 هزار هکتار زمین را آبیاری می نماید. وزارت های انرژی و آب و زراعت و همچنان ادارۀ ملی حفاظت از محیط زیست سهم داران آن می باشند. مطالعه این کانال در ولایات کندز، جوزجان و بلخ به کمک دو میلیون دالری اداره انکشافی ایالات متحدۀ امریکا در مدت 12 ماه تکمیل شده است.
خبرنامه می افزاید که پروژۀ انتقال برق از ننگرهار به کنر و ساخت سب استیشن در ولایت کنر در مدت دو سال تکمیل می گردد و 26 هزار خانواده از آن مستفید می شوند. این پروژه به کمک مالی 60 میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی به اکمال می رسد.
در خبرنامه ارگ همچنان آمده است که پروژه انتقال لین برق از غزنی به پکتیکا و ساخت سب استیشن در پکتیکا به کمک مالی ۶۰ میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی در مدت دو سال تکمیل می گردد که ۳۰ هزار خانواده در شرنه مرکز آن ولایت و در ارگون از آن مستفید خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала