هشدار جدی زلمی خلیلزاد به مقامات کابل

© Photo / EK / EKهشدارجدی زلمی خلیلزاد به مقامات کابل
هشدارجدی زلمی خلیلزاد به مقامات کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد،نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به مقامات و رهبران سیاسی کشور هشدار داده است که از تلاش‌های صلح حمایت کنند و به پشتیبانی همیشگی امریکا دل نبندند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، اخیرا در گفت‌وگو با رسانه امریکایی «ستاراندستریپس» به مقامات افغان و افرادی که به تلاش‌های آمریکا در روند صلح افغانستان بی توجه هستند هشدار داده است.
نماینده ویژه واشنگتن خاطرنشان کرد که مقامات افغان باید از تلاش‌های امریکا برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان حمایت کنند و به پشتیبانی همیشگی امریکا از دولت کابل دلبستگی نداشته باشند.
خلیلزاد اظهار داشت: ما نیاز داریم جنگ و خشونت در افغانستان متوقف شود، این یک فرصت کم سابقه برای هر بازیگر است تا از تلاش‌های صلح که توسط آمریکا صورت می‌گیرد حمایت کند.
وی افزود: کسانی که در دولت افغانستان نسبت به این تلاش‌ها و مذاکرات صلح تمایل ندارند نباید بر حضور دوامدار نظامی امریکا در افغانستان حساب باز کنند.
دولت افغانستان تا کنون به اظهارات نماینده ویژه واشنگتن در امور صلح واکنشی نشان نداده است.
اما ارگ ریاست جمهوری افغانستان اخیرا داودزی را به عنوان نماینده ویژه و رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح این کشور تعیین کرده است.
ظاهرا اختلافات بین دولت افغانستان و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا در روند صلح با طالبان افزایش یافته است.
اخیرا زلمی خلیلزاد برای بار سوم با سفر به شماری از کشورهای منطقه از جمله روسیه و پاکستان درباره روند صلح افغانستان رایزنی کرده است.
پیش از این نیز اشرف غنی هیئتی 12 نفره از مقامات افغان را تشکیل داده بود تا به نمایندگی از افغانستان با گروه طالبان مذاکره کنند اما احزاب سیاسی، پارلمان و سنای افغانستان از این هیئت حمایت نکردند.
اخیرا احزاب سیاسی افغانستان نیز هیئتی را برای آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان تعیین کرده‌اند.
پیش از این خلیلزاد از اشرف غنی خواسته بود که هیئتی فراگیر را برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان تشکیل دهد اما اشرف غنی نقش احزاب سیاسی، پارلمان و سنای این کشور را نادیده گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала