بلژیک: روسیه خطرناکتر از تروریسم است

© AFP 2023 / Geoges Gobetبلژیک: روسیه خطرناکتر از تروریسم است
بلژیک: روسیه خطرناکتر از تروریسم است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جنرال بلژیکی روسیه را تهدید بزرگتر از تروریسم عنوان نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، فرمانده عملیات دفاعی جنرال بلژیک، کارل گیلس، در مصاحبه ای با روزنامه Paris Match ابراز داشت که روسیه امروزه؛ نسبت به تروریسم جهانی، تهدیدی بزرگتر برای غرب است.
او پس از نشست نمایندگان کشورهای عضو ناتو در دیدار با مشاور رئیس جمهور روسیه در مورد مسائل سیاسی، که اخیرا در کالج دفاع ناتو در رم برگزار شد، به این نتیجه گیری رسید.
به گفته وی، موضوع تروریسم در این رویداد تقریبا مطرح نشد، اما "تهدید روسیه" در تمام گزارش ها برجسته بود.
گیلس گفت که بیانیه نماینده روسیه گویا به این معنی است که روسیه قصد دارد به عنوان یک ابرقدرت جهانی عرض وجود کند و با این هدف به سمت منطقه آسیا و اقیانوس آرام که نقش مهمی در جهان دارد، توجه نموده است.
وی همچنین اعلام کرد که نماینده روسیه گفته است که، روسیه به هر قیمتی که شده احترام کشور های دیگر را جلب خواهد کرد و "روسیه در حال تلاش برای تضعیف اتحادیه اروپا و ناتو است".
گیلس یادآور شده است که روسیه خود را در محاصره "نقاط داغ" درگیر با غرب، یعنی سوریه، کریمه، کشورهای بالتیک و کالینینگراد، قفقاز، افغانستان و برخی کشورهای دیگرمی بیند.
این جنرال بلژیکی در اخیر می افزاید که برای دستیابی به اهداف خود، روسیه به روش های مختلف هیبریدی مانند جاسوسی، فشار سیاسی، اطلاعات غلط در شبکه های اجتماعی، دخالت های اینترنتی و سایر روش ها متوسل خواهد شد.
به گفته این فرمانده بلژیکی: "قصد روسیه برای حفظ و حتی گسترش حوزه نفوذ خود، در منطقه؛ بیش از از هر زمان دیگر محکم تر است. او در تجزیه و تحلیل خود کاملا صادق بود — به طوری که طرح های کشورش کاملا روشن شده است."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала