نشانه های آغاز جنگ جهانی جدید از دید انگلیس

CC0 / Pixabay / نشانه های آغاز جنگ جهانی جدید از دید انگلیس
نشانه های آغاز جنگ جهانی جدید از دید انگلیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامی سابق نیروی دریایی انگلیس در مورد نشانه های از آغاز جنگ جدید جهانی سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، دریاسالار آلن اوئست، فرمانده سابق نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، در مصاحبه ای با روزنامه Daily Star ، اظهار داشت که تشدید تنش ها با روسیه شبیه وضعیت پیش از آغاز جنگ جهانی اول است.
او بیشترین توجه خود را به خطر وضعیت بین مسکو و کیف معطوف می دارد، که در آن روسیه متهم به آماده شدن برای حمله به اوکراین است، و پترو پوروشنکو؛ گویا ازکشور های عضو ناتو درخواست کمک می کند.
آلن اویست، همچنین در مورد امکان استقرار کشتی های ناتو در دریای سیاه هشدار داد و اشاره کرد که وضعیت مشابه، باعث آغاز جنگ جهانی اول شد.
نظامی سابق انگلیس خاطرنشان کرد: "این همان نشانه های است که به جنگ جهانی اول منجر شد. گرچه در آن زمان انگیزه برای جنگ؛ قتل "آرشیدوک فرانتس فردیناند" بود، اما سپس از سیاست تعادل در آستانه جنگ پیروی شد."
او همچنین افزود که اگر روسیه در "دونباس" استفاده از "نیروهای خود" را آغاز کند، پس به زودی شاهد یک جنگ تمام عیار در اوکراین خواهیم بود، اما، به نظر وی، ناتو در این منازعه دخالت نخواهد کرد.
نظامی انگلیس می گوید، ما چی خواهیم کرد؟ این حمله، یک حمله به ناتو نیست. پس ما واقعا میخواهیم نیروهای خود را در آنجا انتقال دهیم و دریک جنگ داغ به خاطر اوکراین با روسیه درگیر شوییم؟
وی در پاسخ به سوال خودش میگوید: این یک سوال خوب است، اگر ما این کار را انجام ندهیم، پس نابودی اوکراین را اجازه خواهیم داد، بنابراین پاسخ به این سوال بسیار پیچیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала