دست داشتن عربستان در قتل یاسر عرفات

© AP Photo / Marty Lederhandlerدست داشتن عربستان در قتل یاسر عرفات
دست داشتن عربستان در قتل یاسر عرفات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی در مرگ رئیس پیشین حکومت خودگردان فلسطین دست داشته است.

شکایت فلسطین در دادگاه لاهه از امریکا - اسپوتنیک افغانستان
شکایت فلسطین در دادگاه لاهه از امریکا
به گزارش اسپوتنیک، باسم ابو شریف مشاور پیشین یاسر عرفات، موسس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه ای با الشعب گفت که مرگ رئیس خشونت آمیز بود و عربستان سعودی نیز در این قتل دخیل بود.

 باسم ابو شریف مشاور پیشین یاسر عرفات موسس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: دستور قتل یاسر عرفات توسط آریل شارون نخست وزیر اسرائیل صادر شد و این تصمیم توسط رئیس جمهور امریکا جورج دبلیو بوش مورد موافقت قرار گرفته بود، وی عرفات را مانع اجرای برنامه «دو کشور برای دو ملت» می دانست.

ابو شريف افزود:- "شارون با بوش در کاخ سفيد ملاقات کرد و گفت که او نمي تواند به وعده خود درباره اینکه با عرفات کاری نداشته باشد عمل کند، زيرا اين رهبر تروريست با حماس همکاري مي کند و تمام فعاليت هاي حماس با هماهنگی وی است".

یادآوری می کنیم، شایعاتی که در آن گفته می شد عرفات به قتل رسیده است بلافاصله پس از مرگ وی در سال 2004 در حکومت خودگردان فلسطین گسترش یافت. در آن موقع علت رسمی مرگ عرفات سکته مغزی ناگهانی اعلام شد.

در سال 2012 سهی عرفات بیوه عرفات در یک مصاحله تلویزیونی گفت، که شوهرش توسط پولونیوم مسموم شده است. در همان زمان متخصصان سویسی پس از آزمایش جسد یاسر عرفات اعلام کردند، که در استخوان رهبر فلسطینی‌ها 18 برابر اندازه معمول رادیواکتیو یافته‌اند. متخصصان روسیه پیش از آن وجود رادیواکتیو در جسد عرفات را انکار کرده بودند. یک سال پس از کالبد شکافی جسد یاسر عرفات، کارشناسان سویسی اعلام کردند، که در دنده و لگن خاصره عرفات 18 برابر حد معمول ماده رادیواکتیو پولونیوم وجود دارد. آن‌ها همچنین تأکید کردند که حتی در آن قسمت از خاک پیرامون جسد، که مایعات پیکر عرفات را به خود جذب کرده، به همین مقدار ماده رادیواکتیو وجود داشته‌است. روز 15 اکتوبر 2013 یعنی درست یک ماه پیش از اعلام نظر کارشناسان سویسی، همکاران روسی آن‌ها به خبرگزاری اینترفاکس گفتند که در جسد عرفات نشانی از پولونیوم یافت نشده‌است. برای تحقیق پیرامون علت مرگ عرفات، هیئتی مرکب از متخصصان بیوپزشکی فرانسه، سویس و روسیه تشکیل شده بود. کارشناسان هر کشور قرار بود به صورت جداگانه روی یک سوم باقی‌مانده جسد عرفات تحقیق کنند، اما فرانسوی‌ها از این کار خودداری کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала