پمپئو: چین بزرگترین تهدید برای امریکا است

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپمپئو: چین بزرگترین تهدید برای امریکا است
پمپئو: چین بزرگترین تهدید برای امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا، چین را نسبت به روسیه و ایران بزرگترین تهدیدی دانست که در اینده، ایالات متحده با آن مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا،روز دوشنبه در مصاحبه با «هیو هویت شو» در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر جمهوری چین نسبت به روسیه و ایران برای غرب، بزرگترین تهدید است؟ آیا این تهدیدی 100 یا 200 ساله برای ما خواهد بود که بخواهیم به آن فکر کنیم؟ افزود: فکر می کنم شکی در این باره نیست.
وی ادامه داد: چین در مدت 5،10 یا 25 سال تنها با جمعیت ارزان و ثروت همراه با سیستم داخلی خود یکی از بزرگترین مشکلاتی که امریکا در میان مدت یا طولانی مدت با آن مواجه خواهد شد را به نمایش گذاشته است.
وزیر خارجه امریکا در پاسخ به این سوال که در دیدار بنیامین نتانیاهو در بروکسل آیا حمایت خود یا ترامپ را از حمله به اماکن حزب الله لبنان اعلام کرده اید؟ اظهار کرد: امریکا به طور کامل از اسرائیل حمایت می کند و ما بهترین پشتیبانی را برای توانایی های دفاعی آنها در برابر تهاجم های ایرانی ها انجام می دهیم.
پمپئو این تونل ها را تلاش های حزب الله لبنان مرتبط با ایران دانست تا به ادعای او اساسی ترین قاعده حاکمیت ملی را با حفر تونل در سرزمین دیگران نقض کند.
وی بدون اشاره به تداوم حملات اسرائیل به خاک کشورهای منطقه و همچنین شهرک سازی های غیرقانونی و نامشروع در سرزمین های اشغالی، اضافه کرد: بنابر این ما از حق اسرائیل در دفاع از خود همچون اقدامات آنها در مرزهای خاک خود که امروزه پناهگاه شمالی می نامند، حمایت می کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала