امریکا ده کشور را در فهرست سیاه قرار داد

© Photo / U.S. State Departmentامریکا ده کشور را در فهرست سیاه قرار داد
امریکا ده کشور را در فهرست سیاه قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در امریکا به روز سه شنبه گفته اند که ده کشور بشمول ایران و پاکستان را بخاطر نقض آزادی مذهبی در فهرست سیاه قرار داده اند.

به گزارش اسپوتبیک به نقل از شبکه 1، مایک پمپیو وزیر امور خارجه امریکا از کشورهای چین، پاکستان، ایران، کوریای شمالی، میانمار، ایریتریا، عربستان سعودی، سودان، ترکمنستان، تاجیکستان بنام "کشورهای دارای نگرانی خاص" یاد کرده که این کشورها قانون بین المللی آزادی مذهب سال ۱۹۹۸ میلادی را نقض کرده اند.
وزیر خارجه امریکا گفته است که در این کشورها، برخی مردم با آنکه متکی به اعتقادات شخص خودشان به زنده گی نورمال شان ادامه می دادند، مورد آزار و اذیت و حتا به مرگ مواجه شده اند.
آقای پمپیو افزوده است که حفاظت از آزادی مذهبی در جهان از موضوعات کلیدی راهبرد خارجی اداره دونالد ترامپ است و امریکا در کنار کسانی که این موضوع را نقض کنند نمی ایستد.
امریکا پاکستان را در جنوری سال روان تحت نظارت بخاطر نقض قوانین جهانی آزادی مذهب گرفت و دیروز سه شنبه این کشور را در فهرست سیاه اش گذاشت.
اما امریکا اوزبیکستان را از این فهرست بیرون کرده و در کنار روسیه و کاموروس، تحت نظارت گرفته است.
در میان گروه ها، امریکا گروه داعش؛ شبکه القاعده ، الشباب، بوکوحرام، حوثی ها را نیز از گروه های نگران کننده خاص در پیوند به آزادی اعتقادات مذهبی می شمارد.
داعش و حتا طالبان از شمار گروه های است که در افغانستان نیز فعالیت دارند و در برخی موارد این دو گروه، به ویژه داعش، مکان های مذهبی را هدف قرار داده و ده ها غیرنظامی را بخاطر اعتقادات مذهبی شان کشته اند.
وزیر خارجه امریکا بار دیگر بر آزادی اعتقادات مذهبی در جهان تاکید کرده و از کشورهای و نهادها و رهبران مذهبی بخاطر پشتیبانی از مذهب های شان اعلام حمایت کرده و افزوده که آزادی مذهبی در جهان صلح و ثبات به بار می آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала