نگرانی امریکا از اتحاد روسیه و چین

© Sputnik / Host photo agency/Sergey Guneevنگرانی امریکا از اتحاد روسیه و چین
نگرانی امریکا از اتحاد روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان سیاسی ایالات متحده امریکا از ایجاد "اتحادیه شرق" میان روسیه و چین هشدار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه امریکایی The Hill، کارشناس امریکایی جیف خاون نوشت: با وجود این واقعیت که هنوز میان کشور های روسیه و چین تناقضات زیادی موجود است و این کشور ها هرگز متحدان رسمی نخواهند شد، اما آنها در حال حاضر موفق به ایجاد "اتحادیه شرق" شده اند که قادر است در برابر امریکا و ناتو مقابله کنند.
به نظر کارشناس؛ در غرب مطمئن هستند که موانع زیادی فرا راه روسیه و چین وجود دارد که به آنها اجازه نخواهد داد که اتحاد قوی ایجاد کنند. برای مثال، خصومت متقابل تاریخی، اختلافات ارضی، و همچنین رقابت برای نفوذ در آسیای مرکزی.
با این حال، همانطور که خاون خاطر نشان ساخت، بی اعتمادی به سیاست های ایالات متحده باعث از میان رفتن تمام این تناقضات شده و به هردو طرف شرایط برای ایجاد توافقی را فراهم میسازد که به نفع هردو کشور باشد. او همچنین معتقد است که روسیه و چین می توانند در حال حاضر با ایجاد "اتحاد شرق"، همانند اتحادیه‌ای که در آغاز قرن بیستم ایجاد و سپس به سازمان ناتو مبدل شد، در مقابل غرب عرض اندام کنند.

کارشناس می افزاید که مزیت اصلی در همکاری میان روسیه و چین این است که هیچ یک از آنها تهدیدی برای کشور دومی نیست. آنها هدف به هم ریختن نظام سیاسی یکدیگر را ندارند و هرگونه رقابت میان آنها برسر منابع و مناطق خواهد بود، در حالی که غرب ایدئولوژی و ساختار خود را به عنوان تنها حقیقت راستین ترویج می کند.

علاوه براین کارشناس امریکایی میگوید، روسیه و چین امپراتوری های سابق هستند که قربانی بازی های کشورهای غربی می شدند و اکنون از طریق همکاری اقتصادی هدف آنها پایان دادن به سلطه جهانی ایالات متحده و رشد اقتصادی وتأمین امنیت خود این کشور هاست، زیرا تضعیف ایالات متحده برای آنها مزایای زیادی دربر خواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала