نماینده مجلس: 17 سال حضور ناتو به تأمین امنیت در افغانستان کمک نکرد

© Flickr / The U.S. Armyنماینده مجلس: 17 سال حضور ناتو به تأمین امنیت در کشور کمک نکرد
نماینده مجلس: 17 سال حضور ناتو به تأمین امنیت در کشور کمک نکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده مردم بغلان در مجلس می گوید، پس از 17 سال حضور نظامیان کشور های ناتو، هنوز هم دهها و صدها سرباز و غیر نظامی افغانستان همه روزه جان های شان را از دست می دهند.

فیصل سمیع نماینده مردم بغلان در مجلس در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، حضور نیروهای ناتو در افغانستان اهداف اعلام شده حفظ امنیت در کشور را برآورده نساخت و مردم خواستار خروج نیروهای خارجی هستند.
وی در پاسخ به پرسش در مورد اینکه ایا حضور ناتو در افغانستان برای حفظ امنیت کشور موثر بوده یا خیرگفت، نخیر؛ تجربه 17 سال حضور ناتو در افغانستان نتایج منفی برجا گذاشته ومتاسفانه انتظارات مردم اصلا پوره نشد.
دلیل این امر این است که پس از 17 سال حضور نظامی کشور های ناتو، هنوز هم دهها و صدها سرباز و غیر نظامیان افغانستان در بازارها، در مساجد در همه جامی میرند.
به گفته وی، زمانی که در سال 2001 نیروهای خارجی وارد افغانستان شدند، مردم انتظار داشتند که امنیت و صلح در کشور در آینده نزدیک تأمین خواهد شد. نماینده بغلان گت: "ما انتظار نداشتیم که جنگ 17 سال دیگر ادامه پیدا می کند."
هفده سال قبل، در سال 2001 ایالات متحده و متحدانش عملیات نظامی خود در افغانستان را آغاز کردند. این عملیات به عنوان بخشی از کمپین "مبارزه برای آزادی پایدار" انجام شد که پاسخ به حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 بود.
در سال 2014، افغانستان، و همچنین ایالات متحده و ناتو، موافقت نامه های امنیتی را امضا کردند که به متفقین اجازه می دهد حضور نظامی محدودی در کشور داشته باشند. از 1 جنوری 2015، ماموریت غیر نظامی "پشتیبانی قاطع" جایگزین عملیات جنگی ناتو در افغانستان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала