پمپئو خواستار مجازات دوباره ایران از سوی سازمان ملل شد

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiپمپئو خواستار مجازات دوباره ایران از سوی سازمان ملل شد
پمپئو خواستار مجازات دوباره ایران از سوی سازمان ملل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا از شواری امنیت سازمان ملل خواست تا دوباره ایران را بخاطر ایجاد برنامه‌های راکتی بالستیک مجازات کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل می‌گوید که واشنگتن خواستار مجازات دوباره ایران به‌خاطر ایجاد برنامه‌های راکتی بالستیک از سوی این شورا است.

پمپئو ایران را با نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو ایران را با نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد

پمپئو گفت: "ایالات متحده امریکا به دنبال همکاری با اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای مجازات دوباره ایران به‌خاطر ایجاد برنامه‌ راکتی بالستیک می‌باشد".
این نشست در حالی برگزار شد که ده روز پیش، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا خبر داد ایران دست به آزمایش یک راکت بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای زده، که به گفته او نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
برنامه راکتی ایران از جمله مواردی است که امریکا و کشورهای اروپایی بارها نسبت به آن هشدار داده‌ و خواستار توقف آن شده‌‌اند. مسئولان غربی معتقدند این آزمایش‌ها نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است. با این حال مقام‌های مسئول در ایران می‌گویند که راکت‌های تولید‌شده قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را ندارند و به همین دلیل، تولید و آزمایش آن‌ها ناقض قطعنامه شورای امنیت نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала