جستجوی تایتانیک؛ بهانه‌یی برای اجرای عملیات نیروهای بحری امریکا

© AP Photo / PA/Filesجستجوی تایتانیک؛ بهانه‌یی برای اجرای عملیات نیروهای بحری امریکا
جستجوی تایتانیک؛ بهانه‌یی برای اجرای عملیات نیروهای بحری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های امریکایی گفته اند که جستجو کشتی تایتانیک یک بهانه‌یی برای اجرای عملیات نیروهای دریایی امریکا بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CBS، جستجو کشتی تایتانیک تحت رهبری رابرت بالارد یک بهانه‌یی برای اجرای عملیات نیروهای دریایی امریکا بود.
یادآوری می‌کنیم که بالارد یک افسر اهل امریکا است که در در بخش نیروهای دریایی ارتش امریکا خدمت کرده است و در جریان جنگ سرد چندین مارموریت را نیز انجام داده است. وی در سال 1982، هنگامی که بازنشسته شد، یک دستگاه را برای تحقیقات زیردریایی را توسعه داد. او نتوانسد گرنت (کمک مالی) را دریافت کند، بالاخره وی در آن زمان به "رونالد تانمن" که به عنوان معاون رئیس‌ عملیات دریایی امریکا کار می‌کرد به کمک مراجعه کرد. او همچنان در مورد رویای خود در باره پیدا کردن کشتی تایتانیک غرق شده به نیروهای ارتش امریکا گفته بود.

ساخت کشتی تایتانیک II  در چین - اسپوتنیک افغانستان
ساخت کشتی تایتانیک II در چین

نیروی دریایی امریکا از ایده بالارد پشتیبانی کردند در صورت که او باید دو کشتی غرق شده (Thresher و Scorpion) سال 1960 امریکا را توسط دستگاه‌اش پیدا کند. واشنگتن نگران آن بود که نیروهای دریایی اتحاد جماهیر شوروی، زیردریایی هسته‌ای (Scorpion) پیدا نکنند، بنابراین عملیات به طور محرمانه‌ انجام شد.
بالارد توانست وظیفۀ که برای از طرف نیروهای دریایی امریکا داده شده بود را تکمیل کند، اما فقط 12 روز برای جستجو کشتی تایتانیک باقی مانده بود. چهار روز قبل از پایان عملیات، او توانست یک پارچه خرابه از کشتی تایتانیک را پیدا کند. به گفته وی، تیم با این رویداد فوق‌العاده خوشحال بود، اما به زودی خوشحال تغییر کرد.
بالارد: "ما متوجه شدیم که خوشحالی ما شیبه رقصیدن در قبرستان است، خوشحالی بودن ما فوری تغییر کرد. ما کنترول را به‌دست گرفته و تصمیم گرفتیم که با جسد‌ها با احترام برخورد کنیم. ما وعده داده بودیم که چیزی را این کشتی غرق شده با خود انتقال نمی‌دهیم".
تایتانیک کشتی بخار بزرگی بود که در سال 1912 در هنگام سفر از بندر ساوت‌همپتون انگلستان به نیویورک امریکا به علت برخورد با کوه یخی غرق شد و 1596 نفر از مسافران و خدمهٔ آن جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала