افزایش سطح تهدید امنیتی در فرانسه پس از حوادث استراسبورگ

© AFP 2023 / Abdesslam Mirdassافزایش سطح تهدید امنیتی در فرانسه پس از حوادث استراسبورگ
افزایش سطح تهدید امنیتی در فرانسه پس از حوادث استراسبورگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله فرانسه با توجه به حوادث در استراسبورگ تاکید کرد دولت فرانسه وضعیت هشدار امنیتی را در بالاترین سطح اعلام می‌کند تا از سوء قصد های دیگر جلوگیری شود.

به گزارش اسپوتنیک، ریستوف کاستانر وزیر داخله فرانسه که پس از حادثه شب گذشته به استراسبورگ آمده است اعلام کرد که در جریان تیراندازی یک فرد مسلح در بازار کریسمس در شهر استراسبورگ حداقل 4 نفر کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.
وی گفت 350 مامور امنیتی در حال تلاش برای یافتن عامل اصلی این حمله هستند.
بر اساس این گزارش، مهاجم 29 ساله بلافاصله پس از تیراندازی در بازار کریسمس، از صحنه حادثه گریخته است.
وزیر داخله فرانسه افزود: فرد مهاجم دو بار با ماموران امنیتی ما درگیر شده است. در جریان این حمله 12 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
کاستانر اظهار داشت: فرانسه سطح تهدید امنیتی را پس از وقوع این حمله افزایش داده و کنترل های مرزی را تقویت کرده و حفاظت از بازارهای کریسمس را در سراسر کشور افزایش می دهد.
پلیس فرانسه اعلام کرد که هویت عامل تیراندازی استراسبورگ فرانسه شناسایی شد و پلیس در تلاش برای بازداشت وی است. این فرد به فعالیت‌های تروریستی شناخته شده است. این فرد که 29 سال دارد در فرانسه به دنیا آمده و نامش شریف است.
وزیر داخله فرانسه در پایان از تمام نیروهای فعال در صحنه تشکر کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و یادآور شد که تمام نیروهای امنیتی کشور برای دستگیری مهاجم بسیج شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала