مانور قوای بحری امریکا در نزدیکی سرحدات ایران

© Photo / U.S. Navy/ Matt Brownمانور قوای بحری امریکا در نزدیکی سرحدات ایران
مانور قوای بحری امریکا در نزدیکی سرحدات ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی طیاره بردار جان سی استنیس با اجرای مانور در بحیره عرب، تقریبا به سرحدات ایران نزدیک شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات منتشر شده توسط قوای پنجم قوای بحری ایالات متحده، کشتی جان اس استنیس و کشتی مأموریت حمله هوایی بحری اسکس به بحیره عرب نزدیک شده اند.
بر اساس گزارش ها، این تمرینات در قسمت شمالی بحیره عرب در نزدیکی ایران برگزار می شود.

امریکا: اگر اتحادیهٔ اروپا تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، مجازات می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: اگر اتحادیهٔ اروپا تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، مجازات می‌شود

در طی این مانور تعامل هوائی میان کشتی طیاره بردار جان اس استنیس و کشتی مأموریت حمله هوایی بحری اسکس برگزار گردید، این مانور خارج از آبهای خلیج فارس برگزار گردید. در این مانور، از طیارات F / A-18F سوپر هورنت و طیاره نسل پنجم F-35 Lightning II استفاده خواهد شد. (لاکهید مارتین اف-35 لایتنینگ 2 — پیشرفته ترین طیاره جنگی حال حاضر در جهان است).
پیش از این در خبرها آمده بود که نیروی بحری ایالات متحده از ورود کشتی های جنگی هواپیمابر ایالات متحده به رهبری کشتی طیاره بردار هستوی جان سی 23 (یو اس اس جان سی ستنیس) به منطقه خاورمیانه خبر داد.

تحلیلگر: ایران می تواند کشتی هواپیمابر امریکا در خلیج فارس را توقف بدهد - اسپوتنیک افغانستان
تحلیلگر: ایران می تواند کشتی هواپیمابر امریکا در خلیج فارس را توقف بدهد

در این گزارش آمده است: این کشتی طیاره بردار در منطقه مسئولیت پنجم کشتی های عملیاتی مستقر است. این منطقه عملیاتی شامل بحیره عرب و خلیج فارس است.
پیش از این وال استریت ژورنال با اشاره به منابع مطلع اعلام کرد که یک گروه از کشتی های طیاره بردار ایالات متحده شامل کشتی طیاره بردار جان سی 23 تا پایان هفته جاری به خلیج فارس می رسد. به گفته یکی از منابع این نشریه "این گروه در پایان این هفته وارد خلیج فارس خواهد شد تا (ایالات متحده) قدرت خود را به ایران نشان دهد."
تنش های بین واشنگتن و تهران پس از خروج ایالات متحده از توافق بر سر برنامه هستوی ایران و بازگرداندن مجدد تحریم های قبل از توافق هستوی علیه ایران، افزایش یافته است. هدف اصلی تحریم ها به گفته واشنگتن رساندن صادرات نفت ایران به صفر است. برای این منظور، تحریم های ایالات متحده همچنین علیه کشورها و شرکت‌های خریدار نفت ایران، به جز چند کشور معافیت گرفته اعمال می شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала