نیروهای ویژه روسیه با سلاح فوق العاده مجهز شدند

© Sputnik / Julia Chestnovaنیروهای ویژه روسیه با سلاح فوق العاده مجهز شدند
نیروهای ویژه روسیه با سلاح فوق العاده مجهز شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای ویژه روسیه سلاح فوق العاده شاک-12 با کلیبر 12.7 به شفارش سازمان اطلاعات روسیه ساخته شده و دارا ی قدرت شلیک چشمگیر است را دریافت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، یوری آملین، نماینده مرکز طراحی تحقیقاتی سلاح‌های ورزشی و شکاری می‌گوید که سلاح که امریکایی‌ها آنرا سلاح فوق العاده نامیده اند. نیروهای ویژه روسیه این سلاح فوق العاده شاک-12 با کلیبر 12.7 به شفارش سازمان اطلاعات روسیه ساخته شده و دارا ی قدرت شلیک چشمگیر است را دریافت کردند.
به گفته وی، شاک-12 یک محصول بسیار خاص است و این مصحول خاص حتی برای نیروهای ویژه نیز گسترده نیست.
آملین گفت: "شفارشات به ما می‌آیند و ما آنها را در چارچوب نظم نظارتی دولت اجرا می‌کنیم، اما این سلاح تهاجمی قرار نیست در مقادیر زیاد تولید شوند".

CC BY-SA 4.0 / Macaque123 / ASh-12 Bullpup assault rifle (cropped photo)Российский крупнокалиберный штурмовой автомат АШ-12
Российский крупнокалиберный штурмовой автомат АШ-12  - اسپوتنیک افغانستان
Российский крупнокалиберный штурмовой автомат АШ-12

پیش از این، مجله امریکایی The National Interest نوشته بود که نیروهای ویژه روسیه جدیدترین نسخه اتومات سنگین شاک-12 با کالیبر 12.7 میلیمتر که به سفارش سازمان اطلاعات روسیه ساخته شده و دارای قدرت شلیک چشمگیر است، را دریافت خواهند کرد. و این مجله این سلاح را فوق العاده نامیده بودند.
شاک-12 که گل سرسبد کلاشنیکف است باید ویژگی های مبارزه‌ای متعادل از قبیل: قابلیت نفوذ، وزن، دقت و محدوده شلیک را داشته باشد. شاک-12 ، زمانی که وزن سلاح و محدوده شلیک نقش مهمی ندارد، مثلا در زمان گروگان گیری، سلاح تخصصی تری است. در چنین شرایطی، دشمن، به علت اثرات آدرنالین یا مواد دیگر، ممکن است زخم شدن خود را حس نکرده و همچنان به گشودن آتش بپردازد که ممکن است منجر به از بین رفتن گروگان ها شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала