محرومیت رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان از تمامی فعالیت‌های فوتبالی

© Photo / AFF fbکرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان
کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیفا وظیفهٔ کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را برای ۳ ماه به تعلیق درآورده و او را از حضور در تمامی اتفاقات مربوط به فوتبال در داخل و بیرون از افغانستان محروم کرده است.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، کرام‌الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را به دلیل اتهام "آزار جنسی" بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان این کشور از حضور در تمامی فعالیت‌های فوتبالی حداقل برای سه ماه محروم کرده است.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که چندی پیش لوی سارنوالی افغانستان وظایف شماری از مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال از جمله رئیس این فدراسیون را به تعلیق درآورده بود.

تیم ملی فوتبال دختران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رد اتهامات فساد اخلاقی توسط رئيس فدراسیون فوتبال افغانستان

هفته گذشته اشرف ‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان از لوی سارنوالی خواسته بود که این اتهام آزار جنسی را با دقت بیشتر بررسی کند.

ده روز پیش، روزنامه گاردین، چاپ بریتانیا در گزارشی نوشت که مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان به "سوء استفاده جنسی و فیزیکی" از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان متهم شده‌اند.

این روزنامه مدعی شد افرادی که با تیم ملی فوتبال زنان افغانستان از نزدیک در تماس هستند به این روزنامه گفته‌اند که این سوءاستفاده در دفتر فدراسیون فوتبال افغانستان در کابل و در کمپ تمرین تیم ملی فوتبال افغانستان در فبروری سال گذشته در کشور اردن اتفاق افتاده است.

خالده پوپلزی، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال زنان افغانستان که در سال ۲۰۱۶ افغانستان را ترک کرد و اکنون در دنمارک است، همراه با سرمربی سابق امریکایی تیم ملی فوتبال زنان افغانستان به گاردین گفتند که با توجه به سیستمی که در افغانستان وجود دارد، احساس کردند که نمی‌توانند از زنان فوتبالیست حمایت کنند.

با این حال شماری از بازیکنان فعلی تیم فوتبال بانوان افغانستان این اتهامات را رد کرده ‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала