ادعای عجیب الجبیر درباره توافق بین طرف‌های یمنی

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر ادعای عجیب الجبیر درباره توافق بین طرف‌های یمنی
ادعای عجیب الجبیر درباره توافق بین طرف‌های یمنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عادل الجبیر بعد از 24 ساعت از حصول توافق بین طرف‌های یمنی در پایتخت سویدن، مدعی شد که ریاض برای موفقیت مذاکرات یمن زیاد تلاش کرده است.

به گزارش اسپوتنبک به نقل از فارس، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه سعودی از توافق طرفین یمنی در مذاکرات استکهلم سویدن استقبال کرد. او شامگاه جمعه بعد از گذشت ۲۴ ساعت از حصول توافق بین هیأت‌های یمنی در مذاکرات سویدن مدعی شد که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی تلاش‌های شخصی زیادی برای به موفقیت رسیدن این مذاکرات به عمل آورده است.
به گزارش العربیه، الجبیر که کشورش بخشی از این توافق بوده و باید به آن متعهد باشد، گفت: "اجرای توافق استکهلم گام مهمی برای رسیدن به راه حل سیاسی است؛ راه حلی که دولت مستعفی، امنیت، ثبات و حاکمیت و یکپارچی سرزمین‌های یمن را تضمین کند".
دیروز نیز خالد بن سلمان، سفیر سعودی در واشنگتن و برادر بن سلمان بعد از حصول توافق، مدعی شد که فشار نظامی نیروهای انصارالله و دولت نجات ملی را مجبور به سفر به استکهلم و پذیرش توافق کرد.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که در دور سوم مذاکرات یمن ماه سنبله گذشته به میزبانی ژنو سوئیس، هواپیمای عمانی که قرار بود برای انتقال هیأت نجات ملی در فرودگاه صنعاء بنشیدند، از سوی ائتلاف سعودی اجازه ورود به آسمان یمن پیدا نکرد و عملا این توافق قبل از آغاز شکست خورد. سازمان ملل در آن زمان تلویحا کارشکنی سعودی را مانع شروع این مذاکرات معرفی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала