مشاور ریگان و نیکسون: روسیه از «خاکستر» بلند شد

© Sputnik / Michael Klimentyevمشاور ریگان و نیکسون: روسیه از «خاکستر» بلند شد
مشاور ریگان و نیکسون: روسیه از «خاکستر» بلند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین سه رئیس جمهور امریکا از وضعیت سیاسی داخلی ایالات متحده امریکا انتقاد کرد.

سفیر امریکا، هواپیماهای روسیه در ونزوئلا را با هواپیماهای موزیم مقایسه کرد - اسپوتنیک افغانستان
سفیر امریکا، هواپیماهای روسیه در ونزوئلا را با هواپیماهای موزیم مقایسه کرد
به گزارش اسپوتنیک، پاتریک بوکانان سیاستمدار و مشاور پیشین سه رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با انتشار مقاله در مجله The American Conservative، از وضعیت سیاسی داخلی ایالات متحده امریکا انتقاد و نوشته است، که دموکراسی انحصار خود را در زمینه رفاه از دست داده است، در حالی که چین و روسیه از«خاکستر بلند شده» و قدرت را به دست می آورند.

بوکانان می گوید، دموکراسی انحصار خود را در یک کشور قوی و پر رونق از دست داده است.

این نویسنده روسیه را مثال داده و اشاره می کند، که روسیه ابرقدرت نابود شده و زمین خورده توانست از خاکستر بلند شده و هر روز قدرت اش را افزایش داده و احترام و تحسین برای خودش دست و پا کند.

او گفت، چین مدرن نیز توانست ثابت کند که ممکن است یک ابرقدرت در دست یک حزب باشد و نظام دموکراتیک کاری خاصی برای توسعه اقتصادی انجام نمی دهد.

بوکانان می نویسد:- "در این دنیای شیطانی جدی، ما تبدیل به یک کشور بی قید و شرط شدیم که به چیزهای کوچک تقسیم شده است."

نویسنده بر این باور است که فشار بر دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به اوجش رسیده و بحث های روزانه درباره اینکه آیا نخبگان که رئیس کنونی کاخ سفید را دوست دارند، اما قدرت خود را از دست می دهند، او را از سر کارش بردارد و او را به زندان منتقل کند، وجود دارد.

در عین حال، او این سوال را مطرح می کند:- "کل جهان اطراف ما فکر می کند و تماشا می کند که چگونه یک جمهوری بزرگ می تواند رئیس جمهورش را بدنام کند؟".

به گفته سیاستمدار، یکی از دلایلی که دموکراسی در جهان در حال تضعیف شدن است، این است که ایالات متحده، «معیار و نمونه اولیه آن»، به طور فزاینده ای شبیه به فرانسه پیش از جنگ جهانی دوم است.

بوکانان می پرسد:- "چگونه و با کدام دموکراسی مدرن امریکا می تواند جهان را گمراه کند، آیا نقطه قوت آن کارت دیدارش است؟".

او یادآور می شود، که به گفته خود امریکایی ها، قدرت ایالات متحده امریکا در تنوع آن است. اما آیا اروپا خود از این تنوع بسیار در حال فرار نیست؟

نویسنده بر این باور است، که در حال حاضر، جهان در حال حرکت از فرا ملی گرایی به سوی نژاد پرستی، از تنوع گرایی به سوی ملی گرایی است.

بوکانان در ادامه با اشاره به پیمان منع گسترش راکت های میان برد و کوتاه برد و جزیره کوریا می نویسد: —"علی رغم همه این موارد، معاهده روسیه-امریکا درباره از بین بردن راکت های میان برد و کوتاه برد می تواند شکسته شود و به ابتکار رئیس جمهور امریکا جزیره کوریا نیز مورد حمله قرار گیرد".

یادآوری می کنیم، که پاتریک بوکانان، سیاستمدار و روزنامه نگار امریکایی، ایدئولوگ جناح راست افراطی حزب جمهوری خواه ایالات متحده امریکا، پیش از این به عنوان مشاور و سخنگوی ریاست جمهوری ریچارد نیکسون، جرالد فورد و رونالد ریگان خدمت کرده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала