سفیر عربستان پس از تصویب قطعنامه سنای امریکا، واشنگتن را ترک کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر عربستان پس از تصویب قطعنامه سنای امریکا، واشنگتن را ترک کرد
سفیر عربستان پس از تصویب قطعنامه سنای امریکا، واشنگتن را ترک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به احتمال زیاد سفیر عربستان در امریکا از سمتش کناره گیری خواهد کرد.

امریکا: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از المانیتور، خالد بن‌سلمان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، روز گذشته همزمان با تصویب قطعنامه‌هایی در سنای امریکا در برابر ریاض، واشنگتن را ترک کرد.

دو منبع مطلع با اعلام خبر بیرون شدن خالد بن‌سلمان از واشنگتن تصریح کردند، که از زمان ترور خاشقجی در دوم اکتوبر در کنسولگری سعودی در استانبول، برای دومین بار این شاهزاده واشنگتن را ترک می‌کند.

گمانه‌زنی‌های سازمان‌های اطلاعاتی غربی حاکی‌ است، که شاهزاده خالد نیز با متقاعد کردن خاشقجی برای رفتن به کنسولگری سعودی در استانبول و ارائه تضمین‌هایی به وی در این‌باره، در رسوایی سلاخی این روزنامه‌نگار نقش‌آفرینی کرده است.

رسانه‌های غربی خاطرنشان کردند، که مشخص نیست آیا خالد می‌دانست که خاشقجی کشته خواهد شد یا خیر، ولی او تیلیفونی به برادرش «محمد بن‌سلمان»، جزئیات تماس‌هایش با خاشقجی را اطلاع داد.

خبر خروج خالد بن‌سلمان از واشنگتن در زمانی منتشر می‌شود، که روزنامه «فایننشال‌تایمز» انگلیس، چهارشنبه در مقاله‌ای نوشت، که خالد بن‌سلمان از تصدی سفارت کشورش در امریکا برکنار خواهد شد و به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب می‌شود. این گزارش، گمانه‌زنی‌ها در واشنگتن که «پسر ملک سلمان برای همیشه سمتش در واشنگتن کنار می‌رود» را تقویت کرده است.

یادآوری می کنیم، که روز گذشته سنای امریکا با اجماع آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد، که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی را مسئول ترور «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد اعلام کرده و از دولت واشنگتن خواسته به پشتیبانی نظامی از ائتلافی، که عربستان سعودی علیه یمن به راه‌انداخته است، پایان دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала