کشته شدن یکتن از فرماندهان ارشد طالبان در جوزجان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیرو های نظامی کشور از کشته شدن ملا رسول فرمانده ارشد طالبان در جوزجان خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، قول اردوی 209 شاهین از کشته شدن ولسوال خودخوانده طالبان برای ولسوالی فیض‌آباد ولایت جوزجان خبر می‌دهد.
در خبرنامه قول اردوی 209 شاهین آمده است:" قاری رسول ولسوال خودخوانده طالبان برای ولسوالی فیض آباد در یک حمله هوایی قوای هوایی کشور همراه با چهار تن از افرادش کشته شد."

خبرنامه افزوده که در این حمله یک عراده واسطه سراچه و پنج میل سلاح پیکا و کلاشینکوف مربوط قاری رسول و افرادش نیز تخریب و از بین برده شده است.

گروه طالبان تاهنوز این خبر را تایید و یا رد نکرده است.

این در حالی است که گفته می‌شود مقام‌های امریکایی و افغان، برنامه جدیدی را روی دست گرفته اند که براساس آن فرماندهان جنگی طالبان که مانع مذاکرات صلح افغانستان هستند، از بین برده شوند.

فرماندهان طالبان که در میدان نبرد هستند بزرگترین مانع برای تلاش‌های صلح هستند زیرا آنها بر این باورند که از نظر نظامی در حال پیروز شدن هستند.

براساس برنامه جدید مقام‌های امریکایی و افغان؛ نیروهای امنیتی افغانستان و امریکایی طرحی را برای از بین بردن این فرماندهان طراحی کرده‌اند تا راه برای مذاکرات صلح هموار شود.

در دو هفته گذشته سه والی نام‌نهاد طالبان در ولایت‌های هلمند، غور و پکتیکا توسط نیروهای هوایی افغانستان و امریکایی کشته شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала