پیش‌بینی شکست نیروی دریایی امریکا در صورت تقابل با روسیه

© REUTERS / U.S. Navy/Mass Communication Specialist 2nd Class Z.A. Landersپیش‌بینی شکست نیروی دریایی امریکا در صورت تقابل با روسیه
پیش‌بینی شکست نیروی دریایی امریکا در صورت تقابل با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در صورت که کشتی‌طیاره‌بر خود را مدرنیزه نکند در جنگ احتمالی با روسیه و چین شکست می‌خورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل The National Interest، مرکز ارزیابی‌های استراتژیک و بودیجه امریکا (CSBA) گفته است که اگر ایالات متحده امریکا به مدرنیزه کردن کشتی‌طیاره‌بر نپردازد، نیروهای دریایی امریکا قدرت رقابت خود را از دست داده و در جنگ احتمالی با روسیه و چین شکست خواهد خورد.
در گزارش این مرکز آمده است: "اگر نیروی دریایی امریکا نتواند بخشی کشتی‌طیاره‌بر را مدرنیزه کند، ریاست نیروی دریایی در این باره تصمیم خواهد گرفت که بودیجه را برای تأمین بخش‌های ممهتر نظامی مصرف کند".

افشای پلان واشنگتن برای محروم ساختن روسیه از ارتش قوی آن - اسپوتنیک افغانستان
افشای پلان واشنگتن برای محروم ساختن روسیه از ارتش قوی آن

این مرکز گفته است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، نیروی دریایی امریکا امکانات جنگی خود را کاهش داد و جنگنده‌ نسل چهارم (Grumman F-14 Tomcat) و طیاره زیردریایی (Lockheed S-3 Viking) از گروه تسلیحاتی خارج شدند. بمب افکن‌های (Hornet) و (Super Hornet) ساخت شرکت "مکدونل دوگلاس" جای آنها را گرفتند.
این تغییرات تأثیر منفی بر برد پروازها گذاشته است و این نوع طیاره‌های جنگی برای پیروزی در جنگ با نیروهای مسلح روسیه و یا چین کافی نخواهد بود.
نشریه نشنال اینترست نوشت: "در سال 2018 بمب افکن امریکایی که قابلیت پرواز با حمل 9 تُن را داشت به 1.3 هزار مایل کاهش یافت. در همان زمان روسیه و چین در حال توسعه راکت‌های دوربرد ضد کشتی و سلاح‌های بودند که بمب افکن‌ها را تهدید می‌کند".

این مجله امریکایی همچنان نوشته است که کشتی‌طیاره‌بر امریکایی از «شعاع عمل، استقامت، تخصص و قدرت حیات» کافی برای شرکت درعملیات جنگی برخوردار نیستند و نمی‌توانند نیروهای مسلح ابرقدرت ها را نابود کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала