امریکا از مبارزه در قطب شمال دست کشید

© Sputnik / Valeriy Melnikovامریکا از مبارزه در قطب شمال دست کشید
امریکا از مبارزه در قطب شمال دست کشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه‌ای امریکایی خبر داد که، ایالات متحده برای مبارزه از منافع خود در قطب شمال دست کشیده است.

به گزارش اسپوتنیک، رافائل برنال، مفسر روزنامه "هیل" بیان داشت: "پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، خواستار تخصیص پنج میلیارد دالر برای ساخت یک دیوار در مرز با مکسیکو شد، برنامه برای افزایش حضور ایالات متحده در قطب شمال را می توان به فراموشی سپرد".
پیش از این، پیش نویس قانون مربوط به تخصیص بودجه در حوزه امنیت داخلی، ساخت یک کشتی یخ شکن جدید برای ارتش ایالات متحده را با بودجه بیش از 750 میلیون دالر به تصویب رساند، اما این بخش از سند توسط برخی از قانونگذاران امریکایی حذف شد. برنال می گوید از آنجایی که بودجه بودجه ایالات متحده برای اهداف دیگر به مصرف رسانیده شده است، پس واشنگتن نمی تواند حضور خود را در قطب شمال گسترش دهد.
نویسنده خاطر نشان می سازد که با کاهش ضخامت پوشش یخ در منطقه قطب شمال، فرصت هایی خوبی برای توسعه مناطق و "کشف مسیرهای دریایی تجارت جدید" وجود دارد.
وی می گوید، روسیه در حال حاضر 40 فروند یخ شکن در قطب شمال مستقر نموده در حالی که امریکا فقط دو فروند کشتی یخ شکن در منطقه دارد که؛ یکی از آن متعلق به کلاس متوسط است و مدت استفاده از کشتی دومی Polar Star سنگین 12 سال قبل به پایان رسیده است.
کارشناسان تخمین زده اند که زیرزمین قطب شمال حاوی حدود 10 میلیارد تن نفت (حدود 83 میلیارد بشکه) و حدود 1550 تريليون متر مکعب گاز طبیعی است.

علاوه بر هیدروکربن ها، قطب شمال غنی از پلاتین و فلزات خاکی نادر، سنگ آهن مس — نیکل، تانتالم، نایوبیوم، طلا و الماس است. تأکید شده است که مطالعه قطب شمال بطورناهموار صورت گرفته ، بنابراین ده ها تن از ذخایر معدنی جامد جدید را می توان در آنجا کشف کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала