لطیف پدرام از نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد

© Sputnik / JAK / JAKلطیف پدرام از نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد
لطیف پدرام از نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب کنگره ملی افغانستان و عضو پیشین مجلس نمایندگان این کشور امروز شنبه (24 قوس) از نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عبداللطیف پدرام در صفحه رسمی فیس بوکش نوشت: من باری نوشته بودم اگر یکه و تنها هم بمانم در برابر شوونیست‌ها خواهم ایستاد. در برابر بی‌عدالتی خواهم ایستاد‌. در برابر اشغالگرها خواهم ایستاد. در برابر خائنین داخلی خواهم ایستاد. اندیشه‌ی ما برای تحقق عدالت ملی و طبقاتی و آزادی میلیون‌ها هوادار به دست آورده است. به توفیق پروردگار و پشتیبانی هواداران قوی تر از هر زمان دیگر وارد میدان خواهم شد. در انتخابات ریاست جمهوری نامزدی خود را اعلام می کنم.

پدرام: شمال را خود مختار می سازیم - اسپوتنیک افغانستان
پدرام: شمال را خود مختار می سازیم
این عضو مجلس نمایندگان افغانستان که همواره یکی از منتقاد حکومت پیشین و کنونی این کشور بوده گفت:- "من شهامت این را دارم و داشته ام که راه‌های ناکوبیده را در بنوردم. رهبران و مبارزان حرکت‌های آزادی بخش ملی با گروه‌های کوچک چریکی، اما با عشق و ایمان سرشار به آزادی و عدالت به نبرد کاخ‌ها و قدرت‌ها رفتند و در برابر جوخه‌های اعدام سرود آزادی خواندند، من با میلیون‌ها همسنگر مبارز و آزادی خواه‌ام، در فضای این همه باز و گسترده نمی‌توانم در برابر بی‌عدالتی ایستاد شوم؟ اگر نتوانم شرم و اندوه بر من. اما می‌توانم و بنا بر این از همه هواداران و مبارزان می‌خواهم به سرعت دست اندرکار جمع‌آوری برای تذکره شوند. میدان را نباید خالی گذاشت. به زودی در کابل در یک کنفرانس خبری مواضع جدید خود را اعلام خواهم کرد".

وی در ادامه نوشته است:- "هر چند می دانم اشغالگرها، دلالان سرمایه، عوامل داخلی و نوکرهای‌شان انتخابات را هدایت می‌کنند. آشکارا می‌گویم هیچ یک از دندان نمایی‌ها برایم اهمیتی ندارد. وارد میدان می‌شوم و با ارایه بدیل‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و موضعگیری‌های قاطعانه بر سر طرح مواضع ام، یکبار دیگر خواب فاشیست‌ها، تیکه داران کثیف قومی ،مزدوران داخلی وخارجی و عوامل و شرف باخته‌گان استعمار را آشفته می‌ساز".

عبدالطیف پدرام یکی از نمایندگان دور پیش مجلس نمایندگان از ولایت بدخشان بود و در این دوره او در ولایت بدخشان رای نیاورد و نتوانست به مجلس نمایندگان افغانستان راه بیابد.

قابل یادآوری است که پدرام در دو دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال‌های 2004 و 2009 نیز نامزد بود.

عبداللطیف پدرام یکی از چهره‌های جنجالی مجلس نمایندگان افغانستان خوانده می‌شود، وی نزدیک به شش ماه پیش در یکی از نشست‌های که در مخالفت با توزیع شناسنامه‌های برقی در این کشور برگزار شده بود به جای سرود ملی کنونی افغانستان سرود ملی دوران مجاهدین را پخش کرده و به جای بیرق این کشور بیرقی را با نماد کشور خراسان بلند کرده بود.

وی همچنان تاکید کرده بود، که باید نام افغانستان به خراسان تبدیل شود اما این پیشنهاد وی با واکنش‌های زیادی مقام‌های این کشور روبه رو شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала