چاووش اوغلو: قتل خاشقجی از پیش برنامه ریزی شده بود

© AP Photo / Virginia Mayoچاووش اوغلو: قتل خاشقجی از پیش برنامه ریزی شده بود
چاووش اوغلو: قتل خاشقجی از پیش برنامه ریزی شده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه گفت، که قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی را از پیش برنامه ریزی شده بود.

ترکیه: در صورت پیروزی بشار اسد در انتخابات با او همکاری می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه: در صورت پیروزی بشار اسد در انتخابات با او همکاری می کنیم
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در خصوص قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی گفت: بر اساس نوارهای ضبط شده پیش از وقوع جنایت کاملا مشخص است که این قتل کاملا از پیش برنامه ریزی شده بود.

چاووش اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی دوحه گفت: من نیز همچنین همراه با رئیس جمهور اردوغان نوارهای ضبط شده را گوش دادم، در این نوارهای ضبط شده به خوبی قابل شنیدن و فهمیدن است که قتل او (جمال خاشقجی) از پیش طراحی شده است.
وی همچنین افزود: سرویس‌های ویژه کشورهای علاقه‌مند نیز این فرصت را داشتند تا نوارهای ضبط شده قتل روزنامه‌نگار را سعودی را گوش دهند.

 وزیر خارجه ترکیه افزود، که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از همان ابتدا مصمم بود که پرونده خاشقجی به طور کامل بررسی شود. با این حال، به گفته وی، مقام های سعودی در مورد پرونده روزنامه نگار با ترکیه همکاری نمی‌کنند.
یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در امریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، به تاریخ 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جانش را از دست داده است. در این پیوند 18 نفر دستگیر شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала