قرارگرفتن ۱۵ تن مورد تحقیق در پیوند با قضیه فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال

© Photo / FB / AFFتیم ملی فوتبال بانوان افغانستان
تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو هفته پس از مطرح‌شدن اتهام‌های آزار و اذیت جنسی دختران در فدراسیون فوتبال کشور، لوی سارنوالی می‌گوید تاکنون از ۱۵ تن در این باره، تحقیق کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی که پس از چاشت امروز (یکشنبه، ۲۵ قوس) در یک نشست خبری در کابل در این باره معلومات می‌داد، گفت از خالده پوپل، عضو پیشین تیم ملی فوتبال بانوان کشور، کرام‌الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال و از شمار دیگر در فدراسیون فوتبال، در این باره تحقیقات شده‌ است.

تیم ملی فوتبال دختران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
رد اتهامات فساد اخلاقی توسط رئيس فدراسیون فوتبال افغانستان

آقای رسولی افزود که لوی سارنوالی از تمامی طرف‌ها که در این قضیه به نحوی دخیل اند، خواهان معلومات شده‌است که فدراسیون بین‌‎المللی فوتبال (فیفا)، شرکت هومل — حامی تیم ملی فوتبال بانوان کشور — و روزنامۀ گاردین که نخست ادعای آزار و اذیت جنسی در فدراسیون فوتبال افغانستان را مطرح کرد، شامل این پروسه می‌باشند.

با این همه، رسولی گفت تاکنون روند جمع‌آوری معلومات در این باره تکمیل نشده و لوی سارنوالی پس از تکمیل این روند و تحلیل معلومات، در این باره تصمیم خواهد گرفت. او اما در بارۀ زمان مشخص آن چیزی نگفت.

در حدود دو هفته پیش، روزنامۀ گاردین در بارۀ اتهام‌های آزار و اذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان در فدراسیون فوتبال کشور گزارش داد.

خالده پوپل، عضو پیشین تیم ملی فوتبال بانوان کشور در این گزارش ادعا کرده بود که مسؤولان فدراسیون فوتبال به ویژه کرام الدین کریم، رئیس این فدراسیون، اعضای تیم ملی بانوان کشور را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده اند.

پس از آن، لوی سارنوالی افغانستان وظیفۀ پنج تن از مسؤولان فدراسیون فوتبال کشور را به حالت تعلیق درآورد.

سه روز پیش، فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) نیز کرام الدین کریم را از تمامی فعالیت‌ها در فدراسیون فوتبال منع کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала