سیستم ترافیکی در افغانستان الکترونیکی می شود

© Sputnik / Mohammad Karim Bezhan سیستم ترافیکی در افغانستان الکترونیکی می شود
سیستم ترافیکی در افغانستان الکترونیکی می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله افغانستان تفاهم‌نامه همکاری برای الکترونیکی‌سازی سیستم ترافیکی را با وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این کشور امضا کرد.

شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
آیا متروبس در حمل و نقل شهری کابل تاثیر مفید خواهد گذاشت؟ + عکس
به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله افغانستان در صفحه فیس بوک این وزارت نوشت: ویس احمد برمک وزیر امور داخله در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفته است، که الکترونیکی شدن سیستم ترافیکی کشور یکی از برنامه‌های اصلاحی وزارت امور داخله بوده و با عملی شدن آن از دزدی وسایطه نقلیه، کلاه‌برداری و تخطی‌های ترافیکی جلوگیری خواهد شد.

آقای برمک گفته است، که یکی از مشکلاتی که پولیس ترافیک کابل با آن مواجه می‌باشد، نمبرپلیت‌های جعلی است که با الکترونیکی شدن سیستم ترافیکی مشکلات پولیس ترافیک کاهش پیدا می‌کند.

به گفته او، الکترونیکی شدن سیستم ترافیکی به هدف افزایش عواید، کاهش زمینه‌های فساد و تحکیم قانون از سوی این وزارت روی دست گرفته شده است. وی خاطر نشان کرد، اگر مردم با پولیس ترافیک همکاری کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

در همین حال شهزاد گل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با اشاره به الکترونیکی شدن سیستم ترافیکی افغانستان گفته است، که انکشاف ساحه‌ی تحت پوشش فایبر نوری از برنامه‌های مهم این وزارت، به منظور الکترونیکی شدن سیستم‌های اداری و خدمات عامه خواهد بود.

آقای آریوبی خاطر نشان کرده است، که الکترونیکی شدن سیستم ترافیکی کشور چهار ماه زمان در بر می‌گیرد و تمام وسایل تخنیکی آن از سوی وزارت مخابرات تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ساحه‌ی زیر پوشش کمره‌های امنیتی نیز گفته است، که در چهارچوب پلان انکشاف فایبر نوری، نصب کمره‌های امنیتی در سطح شهرها جریان دارد و به تدریج عملی خواهد شد.

این در حالیست، که وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید، که 30 درصد پایتخت زیر پوشش کمره‌های امنیتی قرار دارد. وزیر امور داخله در این نشست گفته است، که این وزارت تلاش دارد تا پس از الکترونیکی شدن سیستم ترافیکی، شمار کمره‌های امنیتی را در پایتخت افزایش داده و این سیستم را در ولایات دیگر نیز عملی کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала