کابل در نشست امریکا - طالبان حضور دارد

© Sputnikایا کابل در نشست امریکا - طالبان حضور دارد؟
ایا کابل در نشست امریکا - طالبان حضور دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع آگاه دولتی خبر داده است که هیئت رسمی کابل درمذاکرات امارات متحده عربی میان نمایندگان طالبان و ایالات متحده امریکا شرکت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه گفته می شود که هیئتی از مقامات دولتی ، امروز از فرودگاه بین المللی کابل به امارات متحده عرب، جایی که قرار است مذاکرات میان نمایندگان جنبش طالبان و ایالات متحده امریکا، برگزار گردد، پرواز خواهند کرد.
نماینده دولت افغانستان افزود که تمام جوانب آمادگی شان را برای شرکت در این مذاکرات تأیید نموده اند. وی گفت امیدواریم که به زودی همه را با نتایج خوب خوشحال بسازیم.
هیئتی از مقامات امروز از فرودگاه کابل به امارات متحده عربی خارج خواهند شد، جایی که در جلسه نمایندگان طالبان و ایالات متحده شرکت خواهد کرد. همۀ احزاب آمادگی خود را برای انجام گفت و گو تایید کردند و امیدواریم که ما بتوانیم به زودی بتوانیم با نتایج خوب شما را خوشحال کنیم. »نماینده دولت افغانستان گفت: وی افزود که در مذاکرات آینده تمام جوانب درگیر "زمان بندی مشخص را بررسی می کنند" و شرایط لازم برای راه اندازی روند صلح در کشور را مورد بحث قرار می دهند.  

دلیل فعال شدن خلیلزاد در افغانستان چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
دلیل فعال شدن خلیلزاد در افغانستان چیست؟

هنوز روشن نیست در این نشست چه کسانی حضور خواهند یافت. ولی گفته می‌شود که طالبان پیشنهادهای مشخصی را در این دیدار خواهند داشت. قبل از این نیز یک عضو شورای کویته طالبان به بی‌بی‌سی گفته بود که برخی از نمایندگان دفتر طالبان در قطر به پاکستان سفر کرده تا قبل از نشست رو در رو با امریکایی ها با اعضای شورای کویته طالبان مشورت کنند.
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه اعلام کرد که دور سوم مذاکرات رسمی این گروه با آمریکا قرار است در امارات و با حضور نمایندگانی از پاکستان، عربستان سعودی برگزار شود.
پیش از این قرار بود که دور سوم مذاکرات امریکا با گروه طالبان به میزبانی پاکستان برگزار شود اما ظاهرا محل برگزاری این نشست به دلایل نامعلومی تغییر کرده است.
مسئله راه اندازی گفتگو های مستقیم صلح میان نیروهای مخالف در افغانستان تا اکنون در مکان های مختلف از جمله مسکو مورد بحث قرار گرفته است
یادآوری می‌کنیم، نشست صلح افغانستان روز جمعه، ۹ نوامبر با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.
حکومت افغانستان پیش ازاین اعلام کرده بودکه در این نشست حضور رسمی نخواهد داشت و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل دراین نشست شرکت کرد.
نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.
اخیرا نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان، زلمی خلیلزاد؛ سفر هایش را در رابطه با صلح افغانستان با درشماری از کشورهای منطقه از جمله روسیه، کشورهای آسیای مرکزی و پاکستان به پایان رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала