ترامپ قاتل غیرنظامی افغان را قهرمان خواند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ قاتل غیرنظامی افغان را قهرمان خواند
ترامپ قاتل غیرنظامی افغان را قهرمان خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی دوباره پرونده قتل یک غیرنظامی افغان توسط نظامی امریکایی توجه رئیس جمهور امریکا را نیز به خود جلب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در واکنش به بازبینی پرونده نظامی امریکایی و متهم شدن به قتل عمد یک غیرنظامی افغان اظهار داشت که در پرونده این «قهرمان ارتش امریکا» دقت خواهد کرد.
نظامی امریکایی "متیو گلستین" متهم است فردی که به اتهام همکاری با طالبان بازداشت شده بود را پس از آزادی‌اش بطور عمد به قتل رسانده است. 

ترامپ با انتشار توئیتی در این باره گفت: به درخواست بسیاری من پرونده متیو گلستین «قهرمان ارتش امریکا» را مورد بررسی قرار خواهم داد.
وی افزود: ممکن است او پس از تایید کشتن یک تروریست بمب‌ساز در حالی که خارج از کشور حضور داشته توسط دولت خودمان به مرگ محکوم شود.
به گزارش «نیویورک تایمز»، «پاتریشیا گاسمن» پژوهشگر ارشد دیده بان حقوق بشر در افغانستان درباره این موضوع گفت: افسر " گلستین" به چیزی که بنظر می‌رسد اعدام خودسرانه باشد اعتراف کرده، جنایتی بسیار جدی در چارچوب قوانین بین‌الملل.
وی در ادامه نیز تصریح کرد که موارد بسیاری وجود دارد که نظامیان امریکایی به کشتار غیرنظامیان متهم هستند اما نتیجه تحقیقات هرگز مشخص نشد و هیچکس تحت پیگرد قرار نگرفت.
این افسر نیروهای امریکایی فردی به نام رسول را در تاریخ دوم فبروری سال 2010 در نزدیکی پایگاه امریکا در ولسوالی مارجه ولایت هلمند کشته است.
این افسر امریکایی در مصاحبه سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) اعتراف کرده بود؛ تبعه افغنستان را که کشته در فهرست افرادی قرار نداشته است که براساس قوانین درگیری مجاز به کشتن آن‌ها باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала