جنگ شدید در یمن جریان دارد

© AP Photo / Hasan Jamali, Fileجنگ شدید در یمن
جنگ شدید در یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ شدید بین نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی و نیروهای یمنی در الحدیده جریان دارد.

اسپوتنیک به نقل از آناتولی، نیروهای یمنی و عناصر وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی در آستانه عملی شدن توافق آتش‌بس به شدت در «الحدیده» درگیر شده‌اند.
شاهدان محلی گفته‌اند که صدای انفجارها مناطق جنوبی الحدیده را می‌لرزاند و بیم آن می‌رود تا درگیری‌ها به مناطق مسکونی سرایت کند.
کمال عبدالغنی از ساکنان منطقه در جنوب شهر الحدیده به آناتولی گفته است که از شدت صدای انفجارها، پنجره‌ها را باز نگه داشته تا شیشه‌های آن نشکند. به گفته‌ی او درگیری‌ها از ساعت 10 شب گذشته آغاز و برای ساعاتی در صبح امروز متوقف شد و دوباره از سر گرفته شده است.
امروز خبری از طیارات و بمباران هوائی نبود و نیروهای یمنی و عناصر وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی با سلاح‌های نیمه سنگین و توپچی به شدت مواضع یکدیگر را هدف قرار دادند.
به گزارش شبکه المسیره، عناصر ائتلاف سعودی به وسیله قوای توپچی مناطق مسکونی جنوب الحدیده را هدف قرار دادند که موجب زخمی شدن چهار نفر از جمله یک کودک شد. یک هاوان نیز به یک کارخانه مواد غذائی اثابت کرد که موجب آتش گرفتن این کارخانه شد.
طبق توافق امضاء شده میان هیأت عازم از صنعاء و هیأت عازم از ریاض به مذاکرات استکلهم سویدن در روز پنج‌شنبه هفته گذشته، آتش‌بس در شهر الحدیده و بنادر الحدیده ، الصلیف و رأس عیسی از صبح فردا (سه‌شنبه) باید آغاز شود و دو طرف نیروها و تجهیزات خود را از این مناطق بیرون ببرند.
سازمان ملل ناظر بر این آتش‌بس خواهد بود و قرار است کمیته مخصوص عقب‌نشینی نیروها، روند التزام طرفین به آتش‌بس را به صورت هفتگی در اختیار سرمنشی سازمان ملل قرار دهد و او هم به شورای امنیت گزارش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала