نگرانی ها از مذاکره خلیلزاد با طالبان

© Photo / EK / EKنگرانی ها از مذاکره خلیلزاد با طالبان
نگرانی ها از مذاکره خلیلزاد با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد علم ایزدیار؛ معاون مجلس سنای افغانستان با اشاره به دیدار زلمی خلیلزاد با طالبان ابراز داشت که تلاش‌های خلیلزاد بویژه مذاکره با پاکستان درباره صلح افغانستان مبهم و نگران کننده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد علم ایزدیار؛ معاون سنای افغانستان در رابطه به مذاکرات نماینده ویژه امریکا با طالبان و پاکستان اظهار داشت که، مشخص نیست که نماینده ویژه واشنگتن با طالبان و پاکستان درباره چه مواردی صحبت می‌کند، این موضوع نگرانی مردم افغانستان را برانگیخته است.
وی تاکید کرد که موضوعات مرتبط با روند صلح نباید از دید مردم افغانستان پنهان باقی بماند بلکه برنامه صلح در معرض قضاوت مردم این کشور قرار گیر
معاون سنای افغانستان تصریح کرد، مشخص نیست خلیلزاد با طالبان و پاکستان درباره چه مواردی رایزنی می‌کند و این مسئلهباعث نگرانی مردم گردیده. 
ایزدیار اظهار داشت:هر گونه توافق صلح که به دور از دید مردم افغانستان صورت گیرد نتیجه مثبتی در پی ندارد و این مسئله در گذشته نیز تجربه شده است.
وی خاطرنشان کرد که نگرانی‌هایی نیز درباره صداقت کشورهای مذاکره کننده با گروه طالبان وجود دارد زیرا مردم افغانستان از این موضوع تجربه خوشایندی ندارند.
معاون سنای افغانستان بویژه درباره صداقت پاکستان در روند صلح این کشور ابراز نگرانی کرد.
ایزدیار اظهار داشت: امیدواریم پاکستان درک کرده باشد، استفاده از ابزار نامشروع برای رسیدن به اهدافش در افغانستان زیان بار بوده و منافع این کشور را تامین نخواهد کرد.
وی افزود: نهایتا آتش بر افروخته شده در افغانستان دامن پاکستان را نیز خواهد گرفت و چشمان این کشور نیز بر اثر دود این آتش کور خواهد شد.
معاون سنای افغانستان از جامعه بین‌المللی خواست که رویکردشان در قبال افغانستان را بازنگری کند و به موضوع صلح توجه کند تا فرصت جدیدی در این کشور ایجاد شود.
این در حالی است که دور سوم مذاکرات صلح امریکا با طالبان نیز با مشاوران امنیت ملی عربستان سعودی و پاکستان امروز در امارات برگزار شده است.
در حال حاضر دولت افغانستان جایگاهی در تلاش‌های صلح امریکا و کشورهای منطقه ندارد و گروه طالبان نیز تا کنون برای مذاکره با دولت افغانستان اعلام آمادگی نکرده است.
دولت در هفته های اخیر هیئت مذاکره کننده و کمیته مشورتی عالی صلح را به امید مذاکرات مستقیم با گروه طالبان تشکیل داده است اما طالبان به این موضوع هنوز رسما واکنشی نشان نداده است.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала