افغانها ادویه روسی را جادویی میدانند+ عکس، ویدیو

© Sputnik / JAKافغانها ادویه روسی را جادویی میدانند
افغانها ادویه روسی را جادویی میدانند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تاریخ 17 دسمبر در سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی افغانستان مراسم تحویلدهی اموال امدادی طبی به مقامات افغانستان برگزار شدند. اموال امدادی «فوند خیریه وطنپرست مسلمانان روسیه» به افغانستان از روسیه در اواخر نوامبر سال جاری مواصلت ورزید.

آلکساندر مانتیسکی سفیر مختار فوق العاده فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی افغانستان نقش روسیه را در برقراری صلح در افغانستان خاطرنشان ساخت و همچنان راجع به اقدامات مشخص از جانب روسیه که متوجه آمادگی کدرهای ملی افغان می باشند، معلومات داد.
مانتیسکی گفت:

«روسیه میخواهد افغانستان را شگوفان، بی طرف، انکشاف یافته اقتصادی، فارغ از تروریزم و مواد مخدر ببیند. ما میخواهیم افغانستان را صلح آمیز و آرام ببینیم، جای که مردم بدون هراس از انفجارات و اعمال تروریستی در خیابان ها به آرامی گردش نمایند».

به گفته سفیر، روسیه تعلیم عنعنوی متخصصین افغان را که در دوران اتحاد شوروی بوجود آمده، ادامه میدهد. سفیر توضیح نمود:

« روسیه بورس های را برای حکومت افغانستان تخصیص میدهد. امسال روسیه 360 بورس رایگان تخصیص داده بود».

افغانستان به کمک بزرگ از جانب روسیه ضرورت دارد

محمد شاکر کارگر، نماینده خاص رئیس جمهور افغانستان در باره همکاری با کشورهای جامعه دول مستقل، در باره همکاری با کشورهای جامعه دول مستقل در مراسم اظهار داشت که افغانستان به کمک بزرگ از جانب فدراسیون روسیه ضرورت دارد:

« از روسیه به خاطر این کمک سپاسگذاری میکنیم. این (محموله) کافی نیست. ما به کمک بزرگ از جانب فدراسیون روسیه برای کشور مصیبت زده خود ضرورت داریم».

مسلمانان روسیه به افغانستان کمک پیشنهاد میکنند
به گفته ویچسلاف نیکراسوف، نماینده «روس سترودنیچستوا» در افغانستان، مسلمانان روسیه به باشندگان افغانستان کمک میکنند:« در روسیه چند جمهوری بزرگ مسلمان، مانند تاتارستان، باشقرستان، داغستان و چیچنیا وجود دارند که از آنجا سیگنال های حاوی پیشنهادات راجع به کمک مواصلت می ورزند. ما سپاسگذار خواهیم بود، اگر نمایندگان وزارت صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان خواسته های خود را در باره وسایل ضروری ابراز نمایند».


افغانان را نسبت نبود دارو توسط تریاک معالجه میکنند
ویژگی این عمل بشری توزیع مشخص دارو — «از دست به دست» — در ولایات و ولسوالی های افغانستان می باشد، جای که سازمان های خیریه کار نمی کنند و مردم به دارو نیاز شدید دارند، این مطلب را رستم حبیبولین، رئیس عمومی «فوند خیریه وطنپرست مسلمانان روسیه» به Sputnik اظهار داشت.
به گفته موصوف، مسیر حمل و نقل و توطیع دارو در ولایات و ولسوالی ها در جریان دو ماه ترتیب شده بود. حبیبولین توضیح نمود:« مناطق انتخاب شدند که در آنها سازمان های خیریه کار نمی کنند و مطابقاً به دارو نیاز شدید دارند. بسیاری ولسوالی ها در نواحی قرار دارند، جای که فعالیت های محاربوی جریان دارند. این نواحی از کنترول حکومت خارج می باشند. از قبل مسیرهای غیابی ترتیب شده بودند».
او توضیح داد که باشندگان افغان خود را اکثراً توسط مواد مخدر معالجه میکنند، چون آنها دارو نه دارند:« باشندگان اکثراً از تریاک استفاده میکنند، دارو نه دارند و این کار میتواند به اعتیاد به مواد مخدر، به ویژه در بین اطفال منجر گردد».
به گفته رئیس فوند، در افغانستان داروهای انتی بیوتیک که مردم بدون کنترول استفاده میکنند، گسترش وسیع دارند که نه تنها در شرایط معین در معالجه نمودن شخص کمک نمی کنند، بلکه مصوونیت بدن را کاهش میدهند.

© Sputnik / JAKافغانها ادویه روسی را جادویی میدانند
افغانها ادویه روسی را جادویی میدانند - اسپوتنیک افغانستان
افغانها ادویه روسی را جادویی میدانند

«داروهای معجزه آسا» از روسیه
حبیبولین معلومات داد:«دوکتوران محلی باور کرده نمی توانستند، وقتیکه مریضان بعد از استعمال دارو از کمک بشری شفا می یافتند (اکثراً دارو به افغانان نیازمند قبل از مراسم رسمی داده میشد — تبصره Sputnik). در افغانستان داروهای زیادی جعلی وجود دارند. داروهای بدل شبیه داروهای روسی نیز وجود دارند که در نام و ترکیب آنها اشتباهات گرامری دیده میشوند. این واقعیت (موجودیت داروهای جعلی- تبصره Sputnik) بیانگر آنست که افغانان داروی ساخت روسیه راعالی ارزیابی میکنند».
در فوند نام های داروها را فاش نکردند. مواد اساسی اثرکننده، مانند تیرموپوسیس، کیتگوت، ایروترومیتسین، دیکلوفیناک، هایدروکارتیزون، اسیکلوویر، بیلاستیزین، هایدروجن پر اکساید و غیره معلوم اند. حبیبولین میگوید:« افغانان داروهای روسی را «معجزه آسا» می نامند».
«افغانان به ما باارزش ترین چیزها به مثابه هدیه آوردند»
نمایندگان فوند راساً در این مورد اعتراف نکردند که از روسیه آمده اند. حبیبولین معلومات داد:« بعد از آن که ما یکجا با دوکتوران محلی به مریضان کمک میکردیم، مردم از ما و مسلمانان روسیه تشکر میکردند. لحظه بسیار هیجان انگیز زمان بود، وقتیکه افغانان به ما هدایا — باارزش ترین چیزهای شان — آوردند».
فوند با سازمان های مختلف خیریه که در افغانستان کار میکنند، موافقت نامه های همکاری امضا کرد. فوند به آنها در انتقال و توزیع کمک خیریه به باشندگان افغانستان در قسمت های مختلف مساعدت خواهد کرد.

طبق معلومات وزارت خارجه روسیه، از سال 2001 تا 2015 وزارت حالات فوق العاده روسیه به افغانستان 2،7 هزار تن محموله های کمک های بشری، بشمول مواد غذایی، دارو، خیمه ها، اموال مورد نیاز اولیه، جنراتورها و 52 عراده موتر تحویل داده است. برعلاوه این، به حساب حق العضویت های روسیه به فوندهای سازمان های بین المللی، در سال های 2007-2015 به افغانستان در حدود 35 هزار تن مواد غذایی، دو هلیکوپتر Mi-8MTV مجهز با وسایل طبی و 98 موتر باربری کاماز داده است. محموله کمک بشری که به افغانستان در اواخر نوامبر انتقال داده شده، شامل 67 نوع داروهای مختلف النوع برای معالجه امراض جهاز تنفسی، معده و روده ها، دست و پاه ها، چشم و همچنان مواد ضدعفونی و مواد برای دوختن محل جراحی می باشند. همه داروها را کمپنی های داروسازی روسیه با رعایت اصول و نورم های اسلامی تولید نموده اند. داروها بدون استفاده گلیسیرن (چربوی خوک) کارمین (حشرات خشک شده) و غیره ساخته شده اند.

رستم حبیبولین، رئیس عمومی «فوند خیریه وطنپرست مسلمانان روسیه» از Sputnik Afghanistan به خاطر حمایت اطلاعاتی و تنویر این مراسم اظهار سپاسگذاری نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала