پوتین سقوط امنیت جهانی را پیش بینی کرد

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین سقوط امنیت جهانی را پیش بینی کرد
پوتین سقوط امنیت جهانی را پیش بینی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می گوید خروج ایالات متحده از پیمان منع گسترش موشک های برد کوتاه و متوسط پیامدهای جدی برای امنیت بین المللی خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در جلسه فرماندهان ارشد وزارت دفاع روسیه گفت، اگر واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد (INF) خارج شود، اقداماتی برای دفاع از امنیت مسکو اتخاذ خواهد شد.
به گفته رئیس جمهور روسیه این اقدام واشتنگتن، امنیت بین المللی را برهم خواهد زد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در ادامه خروج از توافقات بین‌المللی، ماه گذشته بدون ارائه هیچ سندی، روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم کرد و گفت در صورتیکه روسیه و چین با یک پیمان جدید موافقت نکنند، امریکا به زودی از آن خارج خواهد شد.
از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیز اعلام کرده خروج آمریکا از معاهده منع گسترش موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد بدون پاسخ نخواهد ماند.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به این که توان سه گانه هسته‌ای روسیه به شکل قابل توجهی تقویت شده است، افزود: ماموریت اصلی نیروهای مسلح روسیه در سال آینده، تقویت توان سه گانه هسته‌ای است.
پیمان منع راکتهای هسته‌ای میان‌برد در سال 1987 میان امریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان در 8 دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت امریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید.
این پیمان هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با برد حدود 300 تا 3 هزار و 400 مایل می‌کند. در این پیمان برای متحدان اروپایی واشنگتن یک پوشش محافظتی پیشنهاد شد و توافق میان دو کشور در بحبوحه رقابت تسلیحاتی دو طرف در طول جنگ سرد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала