احتمال تغییرات جدی در نتایج نهایی انتخابات پارلمانی افغانستان

© Photo / ارگاحتمال تغییرات جدی در نتایج نهایی انتخابات پارلمانی افغانستان
احتمال تغییرات جدی در نتایج نهایی انتخابات پارلمانی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان از احتمال بوجود آمدن تغییرات جدی در لست نهایی نامزدان پیروز در انتخابات مجلس نمایندگان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، علی رضا روحانی، منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفته است کسانی که نام‌های شان در لست ابتدایی نتایج انتخابات قرار گرفته اند، برندگان واقعی و نهایی انتخابات مجلس نمایندگان نمی‌باشند.

انتخابات پارلمانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی 4 ولایت دیگر

وی گفت: "در نتایج ابتدایی که اعلام شده است فیصله‌های قبلی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی که درباره شکایات مربوط به روز انتخابات بود و برخی از آن شکایات رسیدگی شان منجر شده است به ابطال آرای برخی از مراکز و محلات رایدهی و آن در نتایج ابتدایی در نظر گرفته نشده است، آن فیصله‌ها جمع فیصله‌های که در نتایج ابتدایی صورت خواهد گرفت، طبیعتاً تغییرات جدی را ممکن است در فهرست‌ها ایجاد کند".

قابل ذکر است که درمورد نتایج ابتدایی مجلس نمایندگان در ۲۹ ولایت افغانستان بیش از یک هزار شکایت درج شده است که بیشترین آنها از ولایات کنر، لوگر، غور و فاریاب می‌باشند.

این در حالیست که کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که در روزهای نخست هفته آینده نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان کابل و نتایج ابتدایی سه ولایت باقی مانده نیز اعلام خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала