امریکا: گزارش ها در مورد تعویق انتخابات ریاست جمهوری افغانستان صحت ندارد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteامریکا: گزارش ها در مورد تعویق انتخابات ریاست جموری افغانستان صحت نداردد
امریکا: گزارش ها در مورد تعویق انتخابات ریاست جموری افغانستان صحت نداردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا گزارش ها در مورد امکان به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان را تأیید نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایالات متحده گزارش هایی را که در آنها از احتمال تأخیر در انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان گویا به خاطر شرکت نمایندگان طالبان در انتخابات خبر داده شده بود، را تأیید نمی کند. این مطلب را روز سه شنبه معاون مطبوعاتی وزارت امورخارجه ایالات متحده رابرت پالادینو در جلسه ای نوبتی این وزارت در حضور خبرنگاران اعلام شد.
پالادینو تأکید کرد: "نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان، زلمی خلیلزاد در حال حاضر با تمام طرف های ذینفع در هماهنگی با مردم افغانستان و دولت افغانستان همکاری می کند تا گفتگو و مذاکره را تسهیل کند.
ی همچنین خاطر نشان ساخت که مقامات ایالات متحده از مذاکرات ابو ظبی در مورد صلح افغانستان حمایت می کنند. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت، مذاکرات در ابوظبی بخشی از تلاش های ایالات متحده برای تبلیغ گفت و گو در داخل افغانستان برای پایان دادن به این درگیری است.
پالادینو در مورد گزارشات شماری از رسانه ها که گویا نماینده گان امریکا از حکومت افغانستان خواسته است تا انتخابات ریاست جمهوری را برای پیشرفت گفتگوهای صلح به تاخیر بیاندزاند، از گفتن تبصره خودداری نموده گفت، ما پیشتر نیز گفته ایم که در روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دخالت نخواهیم کرد. 
پیشتر روزنامه وال ستریت ژورنال خبر داد که، نماینده گان وزارت خارجه امریکا چون زلمی خلیلزاد در سفرش به منظور پیشرفت گفتگوهای صلح افغانستان، به مقام های کابل گفته است که انتخابات ریاست جمهوری را به تاخیر برگزار کننده تا اینکه گفتگوهای صلح به یک نتیجه برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала