کارشناس: کابل از موضع ضعف وارد گفت‌وگوهای صلح شده است

© Wikipediaکارشناس: کابل از موضع ضعف وارد گفت‌وگوهای صلح شده است
کارشناس: کابل از موضع ضعف وارد گفت‌وگوهای صلح شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر مرکز موسسه خاورمیانه برای مطالعات افغانستان و پاکستان اظهار داشت که دولت افغانستان از موضع ضعف وارد گفت‌وگوهای صلح با طالبان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، "ماروین وینبام" مدیر مرکز موسسه خاورمیانه برای مطالعات افغانستان و پاکستان درباره سفر هیئت طالبان و مقامات افغان به امارات گفت که اگر طالبان حاضر به دیدار مستقیم با نمایندگان کابل شود این تغییر بزرگی در موضع طالبان خواهد بود که همواره دولت افغانستان را نامشروع خوانده است.
وی گفت، هدف طالبان خروج نیروهای خارجی است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود و هشدار داد که خروج سریع نظامیان امریکایی منجر به سقوط سریع‌تر نیروهای امنیتی افغان خواهد شد.
این کارشناس هشدار داد: بین نشستن بر سر میز مذاکره و رسیدن به توافق فاصله زیادی وجود دارد؛ مشکل اینجاست که بسیاری گمان می‌کنند اگر آن‌ها مایل به گفت‌وگو هستند در نهایت به صلح خواهیم رسید، اما اصلا به این معنی نیست.
وینبام افزود: اکنون روند صلح در مرحله‌ای قرار دارد که برای رسیدن به یک توافق تلاش می‌شود و باید این موضوع را درک کنیم که طالبان تصور دیگری از چگونگی ساختار جامعه و دولت در افغانستان دارند و در نهایت این با چیزی که دولت کابل و جامعه جهانی در نظر دارند متناقض است.
این کارشناس مسایل افغانستان بیان کرد: گفت‌وگوهای موفقیت‌آمیز در حالی صورت می‌گیرد که دو طرف با یکدیگر مصالحه کنند در حالی که طالبان از موضع قدرت وارد گفت‌وگوها شده است اما کابل در حال حاضر در «موضع ضعف» قرار دارد.
وی درباره خواست‌های طالبان نیز در این گفت‌وگوها گفت: این گروه احتمالا خواستار احیای امارت اسلامی و پیش رفتن گفت‌وگوها تحت شرایط آن‌ها و تلاش برای متقاعد کردن دولت افغانستان، جامعه جهانی و حامیان آن‌ها برای قبول امارت اسلامی است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала