اعتراف امریکا به ناتوانی در دفع راکت های مافوق صوت روسیه

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federationاعتراف امریکا به ناتوانی در دفع راکت های مافوق صوت روسیه
اعتراف امریکا به ناتوانی در دفع راکت های مافوق صوت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده میگوید که سیستم های دفاع هوایی این کشور توانایی دفع راکت های مافوق صوت روسیه را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، دیوان محاسبات ایالات متحده در گزارش اخیر خود اعلام کرد که سیستم های دفاع هوایی واشنگتن توانایی کافی برای دفع راکت های مافوق صوت روسیه و چین را ندارند.

در گزارش آمده است: «چین و روسیه روی تسلیحات مافوق صوت تمرکز نموده اند، زیرا سرعت، ارتفاع پرواز و قابلیت مانور آنها میتواند بسیاری از سیستم های دفاع هوایی را شکست دهد. علاوه براین، این تسلیحات قابلیت های سلاح های هستوی را نیز افزایش میدهد. راهی برای مبارزه با آنها وجود ندارد.»

قابل یادآوری است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان روسیه در اول ماه مارچ سال روان از ایجاد سیستم راکتی «آوانگارد» روسیه با قابلیت پرواز در لایه‌های متراکم جو با سرعت بیش از ۲۰ برابر سرعت صوت خبر داد.

 رئیس جمهور پوتین گفت که روسیه راکت‌های بالستیک جدید و نیرومندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از سیستم‌های دفاع ضد راکتی در برابر آنها بیهوده است.

 آوانگارد، جدیدترین سلاح مافوق صوت روسیه است که میتواند به آسانی از سپر راکتی امریکا عبور کند، آوانگارد تا سال ۲۰۲۰ فعال شده و به حالت آماده باش نظامی در خواهد آمد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала