خلیلزاد: طالبان اعتراف کرده اند که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد

© Photo / EK / EKخلیلزاد: طالبان اعتراف کرده اند که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد
خلیلزاد: طالبان اعتراف کرده اند که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان میگوید که طالبان در نشست ابوظبی اعتراف کردند که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان یک روز پس از دیدار با نمایندگان گروه طالبان در ابوظبی اعلام کرد که طالبان پذیرفته اند که بحران افغانستان از راه نظامی حل نمیشود و برای پایان مناقشه باید راه های سیاسی جستجو شوند.

آقای خلیلزاد: «طالبان میگویند که راه حل نظامی وجود ندارد، ما شما را شکست داده نمیتوانیم و باید بنشینیم؛ اول با امریکا و بعد با حکومت افغانستان مشکل را حل بکنیم.»

گفتنی است، قابل یادآوری است، گفتگوها میان طالبان و نمایندگان ایالات متحده روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ دسمبر) در امارات متحده عربی آغاز شد. گفته میشود نمایندگان عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحده عربی نیز در این نشست حضور دارند.

علاوه براین، حکومت افغانستان یک هیئت ۱۲ نفری را برای اشتراک در این گفتگوها به امارات متحده عربی فرستاده است. اما طالبان حاضر نشدند با هیئت افغانی گفتگو نمایند.

زلمی خلیلزاد این تصمیم طالبان را یک اشباه عنوان کرد و افزود: «به فکر من اشتباه کردند که با هیئت حکومت افغانستان ندیدند و کشورهایی که آنجا بودند عکس العمل شان درباره این موقف طالبان بسیار منفی بود و سوال مطرح شد که آیا طالبان واقعاً صلح میخواهند.»

به گفته وی، در جریان نشست ابوظبی مسئله اعلام آتش بس سه ماهه در افغانستان مورد بحث قرار گرفت و هیچ بحثی در مورد  تغییر ساختار نظام و مسایل داخلی افغانستان صورت نگرفته است.

یادآوری میکنیم، روز سه شنبه یکی از منابع آگاه گروه طالبان ضمن اینکه گزارشات آژانس خبری رویترز در مورد نشست ابوظبی را که گویا نمایندگان امریکا و طالبان در این نشست در مورد ایجاد حکومت موقت در افغانستان، انتخابات و سایر موضاعات داخلی بحث نموده اند، نادرست و جعلی عنوان کرد.

به گفته وی، نمایندگان طالبان در این نشست با طرف امریکایی در مورد پایان حضور نیروهای خارجی در افغانستان بحث و گفتگو نموده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала