سناتورهای امریکایی: خروج سربازان امریکایی از سوریه پیروزی بزرگ برای روسیه است

© AP Photo / Hassan Ammarسناتورهای امریکایی: خروج سربازان امریکایی از سوریه پیروزی بزرگ برای روسیه است
سناتورهای امریکایی: خروج سربازان امریکایی از سوریه پیروزی بزرگ برای روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از سناتورهای امریکایی به نمایندگی از هر دو حزب سیاسی نامه‌ای را به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا ارسال نمودند. که در آن از وی خواسته شده که از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای امریکایی از سوریه صرف نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Hill، سناتورهای امریکایی معتقدند چنین اقدامی باعث تقویت مواضع روسیه و ایران در منطقه خواهد شد.
لیندسی گرم (جمهوری خواه)، جین شاهین (دمکرات)، جونی ارنست (جمهوری خواه)، انگوس کینگ (مستقل)، تام کوتون (جمهوری خواه) و مارکو روبیو (جمهوری خواه) نیز جمله امضا کنندگان نامه به ترامپ استند. آنها می نویسند:" هرگونه تجلی ضعف از سوی امریکا، باعث افزایش حضور روسیه و ایران در منطقه خواهد شد و این امر فقط باعث کاهش اعتماد شرکا و متحدان ما در منطقه خواهد شد".
سناتور های امریکایی همچنان معتقدند خروج نیروهای مسلح امریکا از سوریه به نفع گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) خواهد بود.

دلیل خروج سربازان امریکایی از سوریه معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
دلیل خروج سربازان امریکایی از سوریه معلوم شد

آنها علاوه بر این ابراز نگرانی کردند که تصمیم رهبر ایالات متحده شرایط مساعدی را برالی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به وجود خواهد آورد.
این در حالیست که رئیس‌جمهور امریکا دیروز در صفحه توییر خود نوشته بود که پس از شکست تروریستان سوری و دوباره گرفتن اراضی تحت کنترول آنها، زمان بازگشت نیروهایش به خانه فرا رسیده است.
پیش از این، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفته بود که نیروهای امریکایی بعد از اتمام ماموریت شان در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، دوباره به خانه باز می‌گردند.
سندرز گفت: "ما بازگرداندن نیروهای امریکایی به خانه را آغاز کرده ایم، از آن جاییکه به مرحله بعدی این ماموریت رسیده ایم".
پیش از این، وال استریت ژورنال، با اشاره به منابع، گزارش داد ایالات متحده امریکا در حال آماده سازی کامل خروج نیروهایش از شمال شرق سوریه است.
دگروال رب منینگ در مورد آماده سازی امریکا برا ی خروج نیروهایش از سوریه می‌گوید که با وجود خروخ نیروهای امریکایی از سوریه ایالات متحده امریکا همچنان با هم پیمانان خود در سوریه همکاری خواهد کرد.
وی گفت: "در حال حاظر ما در پهلوی شرکایمان در سوریه یکجا کار خواهیم کرد".
درگیری های مسلحانه در سوریه از ماه مارچ سال 2011 میلادی تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می‌کنند. مهم‌ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترول خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала