پوتین: امکان نفوذ تروریستها از سوریه به افغانستان وجود دارد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: امکان نفوذ تروریستها از سوریه به افغانستان وجود دارد
پوتین: امکان نفوذ تروریستها از سوریه به افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین: اگر امریکا تصمیم خروج نیروهای خود از افغانستان را گرفته است، این اقدام خوب است.

ولادیمیر پوتین حین سخنرانی در کنفرانس بزرگ سالانه مطبوعاتی 2018 اظهار داشت، موضوع که مربوط به خروج نیروهای امریکا از سوریه می شود- ببینید امریکا هر سال وعده خروج نیروها خود از افغانستان را میدهد، اما اقدام نمی کند. تا کنون خروج نیروهای امریکا از سوریه مشاهده نمی شود. اما پوتین خروج نیروهای امریکا از سوریه را ممکن میداند.

گزارش لحظه به لحظه از کنفرانس مطبوعاتی بزرگ پوتین + عکس، ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
گزارش لحظه به لحظه از کنفرانس مطبوعاتی بزرگ پوتین + عکس، ویدئو
پوتین در مورد اینکه آیا به استقرار نیروهای امریکا ضرورت است یاخیر؟ پاسخ داده گفت: «نخیر به حضور نیروهای امریکا نیاز نیست».

پوتین با ترامپ موافقه کرد که امریکا در نابودی تروریزم سهم گرفته است، ولی یادآور شد که روسیه نیز به تروریزیم ضربه وارد نموده است.
به گفته وی، خطر آن وجود دارد که ممکن تروریستها به افغانستان و جاه های دیگر نقل مکان کنند. برعلاوه امکان نفوذ تروریزم به کشور های همسایه روسیه، اروپا و کشورهای آسیائی مرکزی نیز وجود دارد.

اکثر افغانها موافق اند که وضع امنیت کشور خوب نیست. محاسبه نتایج انتخابات ماه ها ادامه پیدا میکند. گمان نمیرود که حکومت رسمی کابل بیش از 1/3 قلمرو افغانستان را تحت کنترول داشته باشند.
چیزیکه مربوط به مذاکرات با طالبان میگردد- باید تحلیل گردد که آیا موضوع برای بررسی در مذاکرات وجود دارد یا خیر. اما تاکنون بحران افغانستان حل و فصل نگردیده است و مسکو نیروهای خود را در تاجکستان تقویه می نماید.

پوتین در پاسخ به سوال درمورد حل و فصل افغانستان ابراز نظر نموده گفت: « تائید اینکه در افغانستان وضع کاملاً خوب است، دور از حقیقت میباشد. اگر پارتنرهای غربی میگویند که در افغانستان وضع کامل ارام است، به نظر من چنین نظر دور از حقیقت میباشد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала