تصویب دو قطعنامه در سازمان ملل

© AFP 2023 / Timothy A. Clary تصویب قطعنامه ای در برابر امریکا در سازمان ملل
تصویب قطعنامه ای در برابر امریکا در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجمع عمومی سازمان ملل متحد دو قطعنامه را تصویب کرد که به موضوع مصئونیت اماکن دیپلماتیک روسیه واقع در خاک امریکا پیوند داشت.

ساختمان وزارت امور خارجه روسیه در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: وزارت خارجه روسیه به رئیس جمهور پیشنهاد کرده که 35 کارمند دیپلمات های امریکا را از روسیه اخراج کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنج شنبه با تصویب دو قطعنامه در حوزه امنیت هیأتهای نمایندگی، بر پایبندی کشورها به قوانین مربوط به مصئونیت دیپلماتیک سفارتخانه ها و کنسولگری ها در خاک خود بطور ویژه ای تأکید کرد.

در نتیجه فعالیت کمیته پیوندها با کشور میزبان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای ویژه را تصویب کرد که خواستار رفع فوری هرگونه محدودیت غیرقانونی در برابر هیأتهای نمایندگی دایم و تسریع روند صدور روادید برای نمایندگانی شد که جهت انجام امور مرتبط با سازمان ملل وارد نیویورک می شوند.

ماکسیم موسیخین نماینده روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد، که هیأت نمایندگی روسیه به دلیل اقدامات غیرقانونی دولت امریکا، از ابراز قدردانی از دولت واشنگتن به عنوان کشور میزبان مقر مرکزی سازمان ملل خودداری می کند.

وی در این باره گفت: مقام های امریکا به نقض گسترده تعهدات خود در قبال دفاتر مرکزی سازمان ملل و سایر معاهدات بین المللی قابل استناد مبادرت کرده اند.

به رغم آنکه این قطعنامه از امریکا می خواهد اقدامات غیرقانونی خود را متوقف نماید، واشنگتن تاکنون رغبت اندکی برای «برآوردن این درخواستهای مجمع عمومی» از خود نشان داده است.

این دیپلمات روسیه در ادامه افزود، که موارد نقض قانون از سوی امریکا شماری از هیأتهای نمایندگی دایم و شهروندان برخی کشورها را که در دبیرخانه سازمان ملل شاغل هستند، زیر تأثیر قرار می دهد و این رویکرد تبعیض آمیز در مورد کشورهایی بکار می رود که موضع مستقل آنها مورد پسند واشنگتن نیست.

یادآوری می کنیم، که توقیف اموال نمایندگی روسیه در نیویورک، اعمال محدودیت در رفت و آمد برخی از کارمندان این نمایندگی و مشکلات متعددی که آمریکا در صدور روادید برای دیپلمات های روسیه در سازمان ملل به وجود آورده مربوط به موارد مطرح شده در این قطعنامه است.

امریکا در ماه حمل سال روان 48 دیپلمات و 12 کارمند دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل را اخراج و سرکنسولگری این کشور در سیاتل را تعطیل کرد.

این اقدام امریکا در هماهنگی با اقدام مشابه انگلیس و کشورهای غربی در اخراج دیپلمات های روس در پی مرگ سرگئی اسکریپال جاسوس روسیه در لندن انجام ش

اسکریپال 66 ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، سال گذشته به همراه دخترش، بی‌هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد و مقام های انگلیس اعلام کردند که آن ها از سوی مسکو مسموم شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала