علت سندروم خستگی مزمن کشف شد

© Depositphotos.com / Belchonockعلت سندروم خستگی مزمن کشف شد
علت سندروم خستگی مزمن کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان انگلیسی در پی یک مطالعه جدید، علت خستگی مزمن انسان ها را پیدا نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان کالج شاهی انگلیس اعلام نمودند که خستگی مزمن می تواند ثمره فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن انسان باشد.
نتیجه این تحقیق در مجله علمی Psychoneuroendocrinology، منتشر شده است.
به گفته دانشمندان، آنها پیش ازاین معتقد بودند خستگی مزمن فقط منشا روحی ندارد، زیرا علایم خستگی بیشتر پس از ابتلا به سرماخوردگی شدید یا در نتیجه بیماری های ویروسی مزمندر بیماران پیدا می شوند.
گروهی از دانشمندان به رهبری پروفسور کرمین پاریانت؛ پس از تحقیقات زیاد نتیجه گیری نمودند که خستگی مزمن می تواند نتیجه فعالیت شدید سیستم ایمنی بدن انسان نیز باشد که با عوامل ژنتیک مرتبط می باشد.
پیشتر در ماه جولای سال جاری روانشناسان دانشگاه تیلبورگ هالند نیز دلیل این را که چرا گردشگران هنگام رخصتی در مقایسه با قرار داشتن در محل کار احساس خستگی بیشتری می کنند، توضیح دادند.
سندرم خستگی مزمن چند سالی است که در کتابهای پزشکی دیده می شود. 20 سال پیش هیچ پزشکی در هیچ جای دنیا این بیماری را نمی شناخت.
سندرم خستگی مزمن مجموعه ای از علائم است که نشانه های اصلی آن خستگي مفرط و مزمنی است که با انجام هرگونه فعالیت ذهنی یا جسمی به مراتب شدیدتر می شود. این بیماری با انواع خستگی مزمن و معمول مانند خستگی ناشی از کم خونی، کمبود ویتامین دی، افسردگی متفاوت است، همچنین اين خستگي بعد از کار زياد، اضطراب يا بي خوابي رخ نمي دهد، بلکه اين خستگي از نوع شديد و خطرناک مي باشد و با استراحت و داشتن فعاليت بدني و ذهني از بين نمي رود. اين خستگي تمام بدن را احاطه کرده و فعاليت ذهنی و بدني و توان فرد را به شدت کم مي کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала