روند ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد

© Photo / I E C A / I E C Aکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که از امروز روند ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در کشور آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالعزیز ابرهیمی» معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان امروز اعلام کرد که روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در کشور از امروز آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد که این روند برای 12 روز ادامه خواهد یافت و تا 18 ماه جدینیز فهرست ابتدایی نامزدان ریاست جمهوری افغانستان اعلام خواهد شد.
به گفته ابراهیمی تا کنون 10 تن به شمول انورالحق احدی و نورالحق علومی بسته‌های معلوماتی را از کمیسیون دریافت کرده‌اند.
شرایط ثبت نام برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری
تابعیت افغانستان
حداقل سن 40 سال
100 هزار برچسب انتخاباتی و یا فهرست حامیان
به جرایم ضد بشری محکوم نباشد
از حقوق مدنی محروم نباشد
پرداخت 13 هزار دالر برای ثبت نام
معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اظهار داشت: روند توزیع بسته‌های اطلاع رسانی درباره نحوه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کشور نیز آغاز شده است.
روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی آغاز شده است که تا کنون نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی این کشور نیز به اتمام نرسیده است.
هرچند کمیسیون تا کنون نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی را به گونه کامل اعلام نکرده اما می‌گوید 60 تا 70 درصد آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را دارد.
روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی آغاز شده است که تا کنون نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی این کشور نیز به اتمام نرسیده است.
کمیسیون انتخابات افغانستان تا کنون نتایج ابتدایی 29 ولایت را اعلام کرده است و نتایج ابتدایی چهار ولایت دیگر از جمله کابل و قندهار را تا کنون اعلام نکرده است.
نهادهای ناظر بر روند انتخابات در افغانستان بارها تاکید کردند که کمیسیون انتخابات این کشور توان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور را ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала