ترامپ مسئولیت ادامه مبارزه با داعش در سوریه را به عهده کشورهای منطقه انداخت

© AP Photo / Evan Vucciترامپ مسئولیت ادامه مبارزه با داعش در سوریه را به عهده کشورهای منطقه انداخت
ترامپ مسئولیت ادامه مبارزه با داعش در سوریه را به عهده کشورهای منطقه انداخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا میگوید که کشورهای منطقه میتوانند با بقایای داعش در سوریه مبارزه نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در توییتر اظهار داشت که کشورهای منطقه، منجمله ترکیه توانایی مبارزه با بقایای داعش در سوریه را دارند.

ترامپ: «ما در ابتدا قصد داشتیم در سوریه ۳ ماه باقی بمانیم و این هفت سال پیش بود. زمانیکه من رئیس جمهور شدم، آنجا مرکز داعش بود. اما اکنون داعش تا حد زیادی شکست خورده است و کشورهای منطقه ای، منجمله ترکیه میتوانند از بقایای شان مراقبت نمایند. ما به خانه برمیگردیم!» 

قابل یادآوری است، که روز چهارشنبه (۱۹ دسمبر) دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از پیروزی بر داعش در سوریه خبر داد. وی طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد.

آلمان با انتقاد از این تصمیم امریکا، اعلام کرد که عواقب این تصمیم به مبارزه با داعش آسیب خواهد رساند و دست آوردهای این مبارزه را با خطر خواهد ساخت.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه ضمن استقبال از تصمیم رئیس جمهوری امریکا برای خروج نظامیان اش از سوریه گفت، ترکیه عملیات نظامی علیه کردهای سوریه در مناطق شمال شرقی این کشور را به تاخیر خواهد انداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала