انتقاد شدید اسپانیا از رئیس جمهور ترامپ

© Flickr / nene9انتقاد شدید اسپانیا از رئیس جمهور ترامپ
انتقاد شدید اسپانیا از رئیس جمهور ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات اسپانیایی میگویند که تصمیم رئیس جمهور امریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه سبب ایجاد وضعیت نامعلوم در منطقه میشود.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل، وزیر امور خارجه اسپانیا با نشر پیامی در توییتر ضمن انتقاد از تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه اظهار داشت که این تصمیم غیرمنتظره سبب ایجاد وضعیت نامعلوم در منطقه خواهد شد.

جوزف بورل: «تصمیم غیرمنتظره رئیس جمهور ترامپ در مورد خروج نیروهای امریکایی از سوریه، سوال برانگیز است و سبب ایجاد وضعیت نامعلوم میگردد. از یک طرف شکست کامل تروریستان در خاک سوریه — که تا هنوز به تحقق نرسیده — سبب ایجاد شک و تردیدهای جدی در مورد چگونگی ادامه فعالیت های ائتلاف بین المللی ضد داعش میشود. از سوی دیگر، وضعیت جدید میتواند پروسه ای که سازمان ملل در صدد پیاده کرده آن است، را دشوار بسازد.»

به باور وی، استعفای جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا «خلال قابل توجهی» ایجاد خواهد کرد.

قابل یادآوری است، روز چهارشنبه (۱۹ دسمبر) دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از پیروزی بر داعش در سوریه خبر داد. وی طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد.

آلمان با انتقاد از این تصمیم امریکا، اعلام کرد که عواقب این تصمیم به مبارزه با داعش آسیب خواهد رساند و دست آوردهای این مبارزه را با خطر خواهد ساخت.

از سوی دیگر، رئیس جمهور ترامپ امروز با نشر پیامی در توییتر گفت که کشورهای منطقه، منجمله ترکیه توانایی مبارزه با بقایای داعش در سوریه را دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала