میلر: تاکنون دستور کاهش سربازان امریکایی را دریافت نکرده‌ام

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceمیلر: تاکنون دستور کاهش سربازان امریکایی را دریافت نکرده‌ام
میلر: تاکنون دستور کاهش سربازان امریکایی را دریافت نکرده‌ام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال اسکات میلر، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع گفته است که اگر شمار نیروهای امریکایی در افغانستان کاهش یابد، باز هم این نیروها خواهند توانست که از نظامیان افغان حمایت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال اسکات میلر، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع در سفر به ننگرهار و دیدار با والی و مقام‌های نظامی در این ولایت می‌گوید که تاکنون دستور کاهش نیروهای امریکایی را دریافت نکرده است.

کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان

فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع همچنان می‌گوید که خشونت‌ها در افغانستان باید پایان یابند، زیرا بهای آن را مردم افغانستان می‌پردازند: "نخست می‌خواهم به شما اطمینان دهم که من دستوری دریافت نکرده ام؛ هیچ چیزی تغییر نکرده است. امروز مانند دیروز است و فردا هم همین گونه خواهد بود. اما اگر دستوری بگیرم، مهم است بدانید که ما هنوز هم با نیروهای امنیتی افغانستان استیم. حتی اگر مجبور باشیم که نیروهای مان را کاهش دهیم باز هم درست خواهد بود. ما کارهایی را که شما می‌خواهید انجام داده خواهیم توانست".
پیش از این، وال استریت ژورنال نوشت که مقام های امریکایی می‌گویند، که دولت این کشور در نظر دارد تا کاهش قابل توجهی در نیروهای نظامی اش در افغانستان بیاورد. این مقام های می‌گویند، که این کاهش ممکن است در جریان چند هفته آینده انجام شود.
در همین حال سی‌ان‌ان گزارش می‌دهد، که ممکن است نیروهای امریکایی در افغانستان در حدود نصف نیروهای کنونی یعنی هفت هزار نفر کاهش بیابد.
بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی حالا امر بیرون شدن را گرفته اند و بیرون شدن هفت هزار سرباز ممکن است چند ماه طول بکشد.
در حال حاضر بیش از 14 هزار نیروی امریکایی در افغانستان وجود دارد و در زمان باراک اوباما کمتر از ده هزار نفر نیروی امریکایی در افغانستان حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала