اردوغان به ترامپ قول ریشه کن ساختن داعش را داد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisاردوغان به ترامپ قول ریشه کن ساختن داعش را داد
اردوغان به ترامپ قول ریشه کن ساختن داعش را داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که اردوغان به او وعده سپرده که پس از خروج امریکا از سوریه، آخرین بقایای داعش را ریشه کن خواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، پس از تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکی خود در توییتر نوشت: "رئیس جمهور ترکیه وعده سپرده که پس از خروج نیروهای امریکایی از سوریه با نیروهای باقی‌ مانده داعش در سوریه مقابله کرده و این گروه را ریشه کن کند".
پیش ازاین شبکه «ان.بی.سی نیوز» به نقل از مقام های کاخ سفید با نشر جزئیاتی ازتماس تلفنی دونالد ترامپ و رجب طیب نوشت که طی آن رئیس جمهوری ترکیه به همتای امریکایی خود قول داد بعد از خروج نیروهای امریکا از سوریه، کار داعش را تمام می کند.
آنچه در آن تماس تلفنی میان ترامپ و اردوغان گذشت یکی از سوال های محوری درباره علت تصمیم رئیس جمهوری امریکا به خروج نیروهای این کشور از سوریه است.
تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای امریکایی از سوریه که هفته گذشته به صورت کاملا غیرمنتظره اعلام شد، با انتقادات فراوانی در داخل این کشور مواجه شده است.
ترامپ در صفحه شخصی خود چندین بار از تصمیمش دفاع کرد. وی روز شنبه نوشت: ابتدا قرار بود سه ماه در آنجا باشیم. این مساله مربوط به هفت سال پیش است. وقتی من رئیس جمهوری شدم داعش وحشی شده بود. حالا داعش تا حد زیادی شکست خورده و کشورهای منطقه از جمله ترکیه باید بتوانند به راحتی از پس هر آنچه که باقی مانده است، برآیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала