هشدار پنتاگون از عواقب ناگوار خروج نیروهای امریکایی از افغانستان

© Sputnik / David B. Gleasonپنتاگن
پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا در یک گزارش جدید، از عواقب جدی خروج نظامیان امریکایی از افغانستان هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، در سند ارزیابی‌های پنتاگون که از سوی مقام‌های دفاعی پنتاگون نوشته و به کانگرس این کشور ارایه شده‌است، آمده‌است که هرگاه نیروهای امریکایی ازافغانستان بیرون شوند، دستاوردهایی 17 ساله که درنتیجۀ فشار نظامی برطالبان در میدان‌های جنگ از بهر ناگذیر ساختن این گروه به گفتگوهای صلح به‌دست آمده‌اند، با خطر رو به‌رو خواهند شد.
این درحالی‌است که روز یک‌شنبه جنرال اسکات میلر، فرمانده مأموریت پشتیبانی قاطع گفته‌است که اگر شمار نیروهای امریکایی در افغانستان کاهش یابد، باز هم این نیروها خواهند توانست که از نظامیان افغان حمایت کنند.
او در سفر به ننگرهار و دیدار با والی و مقام‌های نظامی در این ولایت، می‌گوید که تاکنون دستور کاهش نیروهای امریکایی را دریافت نکرده‌است.
جنرال اسکات میلر، همچنان می‌گوید که خشونت‌ها در افغانستان باید پایان یابند، زیرا بهای آن را مردم افغانستان می‌پردازند: «نخست می‌خواهم به شما اطمینان دهم که من دستوری دریافت نکرده ام؛ هیچ چیزی تغییر نکرده است. امروز مانند دیروز است و فردا هم همین گونه خواهد بود. اما اگر دستوری بگیرم، مهم است بدانید که ما هنوز هم با نیروهای امنیتی افغانستان استیم. حتا اگر مجبور باشیم که نیروهای مان را کاهش دهیم باز هم درست خواهد بود. ما کارهایی را که شما می خواهید انجام داده خواهیم توانست.»
این اظهارات آقای میلر در حالی ابراز می‌شوند که دو روز پیش، رسانه‌ها گزارش دادند که دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا تصمیم دارد تا هفت‌هزار سربازامریکایی را از افغانستان بیرون کند.
ایالات متحده، هم اکنون در حدود چهارده هزار سرباز در افغانستان دارد که سرگرم آموزش، مشورده‌دهی و کمک به نیروهای افغان استند.
بربنیاد گزارش‌ها، ترمپ قرار است روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را به زودی آغاز کند.
اما، حکومت افغانستان می‌گوید که واشنگتن تاکنون دربارۀ کاهش نیروهایش در افغانستان به گونۀ رسمی چیزی نگفته است و اگر این نیروها کاهش هم یابد، بیشتر نیروهایی که نقش مشورتی را داشتند از افغانستان بیرون خواهند شد نه نیروهای جنگی و نیروهای هوایی امریکایی.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала